• Anonym (Tjockis)

Tjockis

För cirka 2½ år sedan vägde jag 1.70. cirka 50 kg. För ett pat veckor sedan vägde jag 92 kg. I dag vägde jag 95 kg. Jag behöver inte höra att jag är fet och att jag måste gå ner i vikt, jag VET DET!

Snälla hjälp mig,,,
  • Svar på tråden Tjockis
  • LOrdBAnan

Finns inga genvägar min vän!
    Först måste motivationen infinnas.
    Sedan ta ett steg i taget... 
    Ha delmål som är enkla att klara av, annars blir det svårt.
    Ta mindra kolhydrater och mer grönsaker till middag.
    Orkar du inte träna ...så kan du gå ut och gå. 
    Stavgång är både  effektivt och roligt.
    Gör ett schema med aktiviteter som du följer oavsett humör.

Allt är svårt om inte motivationen finns.... du kanske kan hitta en vän som kan stötta dig i detta? vara lite jobbig och vara på dig om träningen..

Du klarar dettsa om du vill..... 

• Anonym (Men)

Det låter fint. Hur skulle du beskriva din figur?

• Anonym (Tjockis)
    Anonym (Men) skrev 2018-03-24 09:33:33 följande:

Det låter fint. Hur skulle du beskriva din figur?

Skitkul.
  • Anonym (Tjockis)
    LOrdBAnan skrev 2018-03-24 09:28:51 följande:

Finns inga genvägar min vän!
    Först måste motivationen infinnas.
    Sedan ta ett steg i taget... 
    Ha delmål som är enkla att klara av, annars blir det svårt.
    Ta mindra kolhydrater och mer grönsaker till middag.
    Orkar du inte träna ...så kan du gå ut och gå. 
    Stavgång är både  effektivt och roligt.
    Gör ett schema med aktiviteter som du följer oavsett humör.

Allt är svårt om inte motivationen finns.... du kanske kan hitta en vän som kan stötta dig i detta? vara lite jobbig och vara på dig om träningen..

Du klarar dettsa om du vill..... 

Tack för seriöst svar!
  • Anonym (Hejhej)

Motionera mera. Men du behöver inte äta jätte lite.

• Anonym (Men)
    Anonym (Tjockis) skrev 2018-03-24 17:33:35 följande:

Skitkul.

Du kanske uppfattade det som ett ironiskt inlägg för att jag var lite kort. Ber om ursäkt men jag menade vad jag skrev. Utan ironi.
  • Anonym (Xyz)

Det är en extrem viktuppgång på så kort tid. Är du frisk? Har du kollat sköldkörteln?

• Anonym (Tjockis)
    Anonym (Xyz) skrev 2018-03-24 21:01:21 följande:

Det är en extrem viktuppgång på så kort tid. Är du frisk? Har du kollat sköldkörteln?

Har något som heter Hashimotos sjukdom, nåt fel på sköldkörteln.
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Men) skrev 2018-03-24 19:18:21 följande:
    Du kanske uppfattade det som ett ironiskt inlägg för att jag var lite kort. Ber om ursäkt men jag menade vad jag skrev. Utan ironi.
    Förlåt, men jag uppfattade dig fel. Trodde du var ironisk och elak, som folk brukar vara mot tjocka människor. Det är så lätt att driva med oss. Trodde du försökte göra samma sak.
  • fornminne

Det är svårt att hjälpa dig när man inte vet anledningen till din kraftiga viktuppgång. Du skrev något om nån sjukdom. I övrigt då? Äter du fel? Motionerar du? Du var väldigt smal för några år sen. 50 kg till 1.70 är lite. Hur gammal är du? Du behöver inte gå ner jättemycket. 10 kg mindre kan göra underverk för hälsan. Det viktigaste är att du förhindrar fortsatt viktuppgång.

• Anonym (japp)
    fornminne skrev 2018-03-25 10:20:39 följande:
    Det är svårt att hjälpa dig när man inte vet anledningen till din kraftiga viktuppgång. Du skrev något om nån sjukdom. I övrigt då? Äter du fel? Motionerar du? Du var väldigt smal för några år sen. 50 kg till 1.70 är lite. Hur gammal är du? Du behöver inte gå ner jättemycket. 10 kg mindre kan göra underverk för hälsan. Det viktigaste är att du förhindrar fortsatt viktuppgång.

Håller med! Det viktigaste för dig i dagsläget Ts, är att förhindra fortsatt viktuppgång. Du väger för mycket, men har inte extrem övervikt. Men din vikt är uppenbarligen inte stabil, den fortsätter skena iväg. Försök träna och äta hälsosamt. Ta hjälp av en dietist. Är det så att du har fel på sköldkörteln kanske det finns någon medicinering mot det? Steg 2 är att gå ner i vikt, MEN tänk långsiktigt och du måste inte gå ner jättemycket!
  • Anonym (Xyz)
    Anonym (Tjockis) skrev 2018-03-25 05:43:05 följande:

Har något som heter Hashimotos sjukdom, nåt fel på sköldkörteln.

Äter du Levaxin? Kolla med dr så du är rätt inställd på dos.
  • Anonym (Överviktig)
    Anonym (Tjockis) skrev 2018-03-24 09:24:07 följande:
    För cirka 2½ år sedan vägde jag 1.70. cirka 50 kg. För ett pat veckor sedan vägde jag 92 kg. I dag vägde jag 95 kg. Jag behöver inte höra att jag är fet och att jag måste gå ner i vikt, jag VET DET!

Snälla hjälp mig,,,
    Har du alltid vägt 50 kg?

Då borde du gå till läkare.

Då låter det konstigt att gå upp 45 kg. Nästan det dubbla.
Svar på tråden Tjockis