Dålig i magen av frukt
Jag blir fruktansvärt uppblåst och gasig av frukt och juice, vet någon varför eller är någon också så här?
Äpplen och apelsiner är värst, särskilt äppeljuice. Bananer, klementiner och vindruvor klarar jag däremot
Jag blir fruktansvärt uppblåst och gasig av frukt och juice, vet någon varför eller är någon också så här?
Äpplen och apelsiner är värst, särskilt äppeljuice. Bananer, klementiner och vindruvor klarar jag däremot
Äppeljuice ger mig halsbränna..frukt innehåller en del fruktsocker..kanske ger jäsningseffekt i magen..? :)..finns ju c-vitamin i tablettform om man vill få i sig c-vitamin..
Äppeljuice ger mig halsbränna..frukt innehåller en del fruktsocker..kanske ger jäsningseffekt i magen..? :)..finns ju c-vitamin i tablettform om man vill få i sig c-vitamin..
Du måste ju inte äta frukt. Det är mest socker och inte så mkt vitaminer i ändå i dagens framodlade frukt.
Du får i dig mer vitaminer via tex paprika, broccoli etc
Men varför blir det inte så för alla? Varför är jag känslig? Kan man träna kroppen till att tåla det eller ska man avstå för att minska kroppens "stress"? Jag antar att det inte bidrar till något positivt att gå runt med en gasig mage och hårt arbetande tarmar.
Om man bor på ett ställe där man inte kan ta tabletter eller inte kan ta tabletter av någon annan anledning, ska man då avstå från frukt?
Jag är allergisk mot äpplen och blir ordentligt dålig i magen av dem. Annan frukt går bra dock, fast äter jag stora mängder blir det en väldig fart på tarmarna men det är jag väl knappast ensam om.
Du måste ju inte äta frukt. Det är mest socker och inte så mkt vitaminer i ändå i dagens framodlade frukt.
Du får i dig mer vitaminer via tex paprika, broccoli etc
Banan är en ört.