• Anonym (Frukt)

Dålig i magen av frukt

Jag blir fruktansvärt uppblåst och gasig av frukt och juice, vet någon varför eller är någon också så här?

Äpplen och apelsiner är värst, särskilt äppeljuice. Bananer, klementiner och vindruvor klarar jag däremot

• Svar på tråden Dålig i magen av frukt
  • Anonym (Anita)

Äppeljuice ger mig halsbränna..frukt innehåller en del fruktsocker..kanske ger jäsningseffekt i magen..? :)..finns ju c-vitamin i tablettform om man vill få i sig c-vitamin..

• Anonym (Frukt)
    Anonym (Anita) skrev 2018-03-24 14:11:27 följande:

Äppeljuice ger mig halsbränna..frukt innehåller en del fruktsocker..kanske ger jäsningseffekt i magen..? :)..finns ju c-vitamin i tablettform om man vill få i sig c-vitamin..

Men varför blir det inte så för alla? Varför är jag känslig? Kan man träna kroppen till att tåla det eller ska man avstå för att minska kroppens "stress"? Jag antar att det inte bidrar till något positivt att gå runt med en gasig mage och hårt arbetande tarmar.

Om man bor på ett ställe där man inte kan ta tabletter eller inte kan ta tabletter av någon annan anledning, ska man då avstå från frukt?Obestämd
  • Anonym (flower)

Du måste ju inte äta frukt. Det är mest socker och inte så mkt vitaminer i ändå i dagens framodlade frukt.

Du får i dig mer vitaminer via tex paprika, broccoli etc

• Anonym (Anita)
    Anonym (Frukt) skrev 2018-03-24 14:19:26 följande:

Men varför blir det inte så för alla? Varför är jag känslig? Kan man träna kroppen till att tåla det eller ska man avstå för att minska kroppens "stress"? Jag antar att det inte bidrar till något positivt att gå runt med en gasig mage och hårt arbetande tarmar.

Om man bor på ett ställe där man inte kan ta tabletter eller inte kan ta tabletter av någon annan anledning, ska man då avstå från frukt?

Banan tillhör de nyttigaste frukterna..finns även frukt på burk..samt torkad frukt i affärerna..varför inte alla tål frukt kan man nog inte svara på..c-vitamin finns på brustablett på apotek och i vanlig affär..
  • Anonym (Allergisk)

Jag är allergisk mot äpplen och blir ordentligt dålig i magen av dem. Annan frukt går bra dock, fast äter jag stora mängder blir det en väldig fart på tarmarna men det är jag väl knappast ensam om.

• Anonym (Frukt)
    Anonym (flower) skrev 2018-03-24 14:32:55 följande:

Du måste ju inte äta frukt. Det är mest socker och inte så mkt vitaminer i ändå i dagens framodlade frukt.

Du får i dig mer vitaminer via tex paprika, broccoli etc

Är vi inte gjorda för att bara leva på naturen?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anita) skrev 2018-03-24 14:35:22 följande:
    Banan tillhör de nyttigaste frukterna..finns även frukt på burk..samt torkad frukt i affärerna..varför inte alla tål frukt kan man nog inte svara på..c-vitamin finns på brustablett på apotek och i vanlig affär..
    Banan är en ört. 
  • Anonym (flower)
    Anonym (Frukt) skrev 2018-03-24 14:53:19 följande:
    Jo, men dagens frukt är sönderavlad och innehåller bara vatten och socker och inte så mkt vitaminer. Broccoli och paprika kommer väl också från naturen eller?
  • Anonym (J)
    Anonym (anonym) skrev 2018-03-24 15:32:52 följande:

Banan är en ört. 

Banan är ett bär som växer på en ört, om vi ska vara petiga.
  • Frontline
    Anonym (Frukt) skrev 2018-03-24 14:53:19 följande:
    Jo absolut och där ingår ju även kött
    Simsalabim trosorna försvinn :)
Svar på tråden Dålig i magen av frukt