• problemtjej1

Ny tungpiercing - feber???

Snälla hjälp ni som vet, jag nojar alltid upp mig själv och jag vet ju det men kan fortfarande inte släppa det för är rädd för att inte sköta om min piercing bra nog. Men jag piercade tungan idag, lördag, runt kl 13, och nu senaste två timmarna känner jag mig rätt varm, speciellt i huvudet...

Googlade såklart och där kommer det ju upp att man fått blodförgiftning.. Annat jag känner är att det gör ont när jag sväljer typ mitt i halsen, sen gör det lite ont bakom öronen och vid käkarna ungefär, men tydligen är det ''normalt'' eller kan iallafall hända. 

Jag köpte även colgate alkoholfri munskölj och köpt salt till att göra koksalt. Men jag försökte förut äta en piggelin och det tog ju 30 min typ så tror inte jag kommer försöka äta så himla mycket...
    Men ska jag ändå bara skölja med koksalt efter/om jag fått i mig något som inte är vatten, och munskölj morgon och kväll?

Det gör väldigt ont. Har lugnat sig sen jag slutade prata dock. Plus min tunga är så svullen. Hela staven är täckt..
    Jag undrar även om det är värt att köpa Ipren för bara någon dags användning, tar sällan värktabletter annars och har alvedon hemma, men tydligen kunde ipren hjälpa mot svullnad och sånt..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-24 20:30
    Tittade precis på tungan och det är rött som att det rinner blod (fast det inte rann) runtom hålet... Gör jag något fel??
    Jag måste tillägga att jag sköljde i 60 sekunder med koksalt (som jag kokade såklart, 4dl vatten med 4 kryddmått grovkorningt salt utan jod) efter den där piggelinen jag hade förut

• Svar på tråden Ny tungpiercing - feber???
  • problemtjej1

Snälla hjälp det är helt rött runt hålet på ovansidan som att det blöder men kommer inget nytt blod vad ska jag göra???

• Elderberry

Att det gör ont, är svullet och rött är inget konstigt med en ny piercing. vet du att du har feber? har du kollat tempen?

• Anonym (Tusse)

En piggelin isglass ?..isglass gör att tungan domnar..var nog inte så bra att utsätta tungan för det..

• problemtjej1
    Anonym (Tusse) skrev 2018-03-24 21:39:53 följande:

En piggelin isglass ?..isglass gör att tungan domnar..var nog inte så bra att utsätta tungan för det..

Man ska suga på is eller kallt samma dag man piercar, för att minska svullnad.
    Elderberry skrev 2018-03-24 21:35:31 följande:

Att det gör ont, är svullet och rött är inget konstigt med en ny piercing. vet du att du har feber? har du kollat tempen?

nä vet inte därför skrev jag frågetecken efter. Ja, jag har förstått det nu, men var nojig då...
  • Anonym (Tusse)
    problemtjej1 skrev 2018-03-24 22:35:47 följande:

Man ska suga på is eller kallt samma dag man piercar, för att minska svullnad.nä vet inte därför skrev jag frågetecken efter. Ja, jag har förstått det nu, men var nojig då...

Aj då..tycker jag får konstig känsla i gommen och tungan av isglass..t.o.m. så att det kan göra ont..
  • Anonym (Misse)

Minns att jag kände mig febrig på kvällen när jag piercade tungan, och att det gjorde lite ont att svälja. Jag sög på krossad is hela kvällen och tyckte synd om mig själv. Var mycket bättre dagen efter :)

Jag har alltid fått med mig en flaska med munskölj speciellt för efter piercing. Var det piercaren som gav rådet om munsköljen du använde?

• Anonym (Hejhej)

Inget hat, men jag tycker att tungpiercingar är fula.

• Anonym (Misse)
    Anonym (Hejhej) skrev 2018-03-24 22:58:40 följande:

Inget hat, men jag tycker att tungpiercingar är fula.

Då vet vi. Gå någon annanstans och sprid kärleken istället. :)
  • problemtjej1
    Anonym (Misse) skrev 2018-03-24 23:09:00 följande:
    Då vet vi. Gå någon annanstans och sprid kärleken istället. :)
    Haha! Precis.
    Anonym (Misse) skrev 2018-03-24 22:56:03 följande:

Minns att jag kände mig febrig på kvällen när jag piercade tungan, och att det gjorde lite ont att svälja. Jag sög på krossad is hela kvällen och tyckte synd om mig själv. Var mycket bättre dagen efter :)

Jag har alltid fått med mig en flaska med munskölj speciellt för efter piercing. Var det piercaren som gav rådet om munsköljen du använde?

Hon kändes väldigt stressad faktiskt. Både jag och alla jag vet piercar sig av mina vänner går alltid till denna studio, och man får alltid jättebra bemötande och hjälp, men igår när jag piercade mig kändes allt väldigt hastigt och stressat. Kanske var för att jag var sista kunden för dagen eller bara dålig dag. Så till saken, när jag försökte fråga om munskölj och koksalt och det sa hon att man kunde använda något av det bara, men fick aldrig veta mer specifikt. Bara att jag skulle ha havssalt till koksaltet. Hittade dock inget havssalt i min mataffär. Så jag köpte en munskölj jag sett rätt många andra använda bara, tänkte att då är den nog inte för stark och så.. Den kändes bra igårkväll iallafall.
    Och tack för svar haha, jag känner mig mycket bättre idag. Den varma känslan försvann över natten.
Svar på tråden Ny tungpiercing - feber???