Ny tungpiercing - feber???
Snälla hjälp ni som vet, jag nojar alltid upp mig själv och jag vet ju det men kan fortfarande inte släppa det för är rädd för att inte sköta om min piercing bra nog. Men jag piercade tungan idag, lördag, runt kl 13, och nu senaste två timmarna känner jag mig rätt varm, speciellt i huvudet...
Googlade såklart och där kommer det ju upp att man fått blodförgiftning.. Annat jag känner är att det gör ont när jag sväljer typ mitt i halsen, sen gör det lite ont bakom öronen och vid käkarna ungefär, men tydligen är det ''normalt'' eller kan iallafall hända.
Jag köpte även colgate alkoholfri munskölj och köpt salt till att göra koksalt. Men jag försökte förut äta en piggelin och det tog ju 30 min typ så tror inte jag kommer försöka äta så himla mycket...
Men ska jag ändå bara skölja med koksalt efter/om jag fått i mig något som inte är vatten, och munskölj morgon och kväll?
Det gör väldigt ont. Har lugnat sig sen jag slutade prata dock. Plus min tunga är så svullen. Hela staven är täckt..
Jag undrar även om det är värt att köpa Ipren för bara någon dags användning, tar sällan värktabletter annars och har alvedon hemma, men tydligen kunde ipren hjälpa mot svullnad och sånt..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-24 20:30
Tittade precis på tungan och det är rött som att det rinner blod (fast det inte rann) runtom hålet... Gör jag något fel??
Jag måste tillägga att jag sköljde i 60 sekunder med koksalt (som jag kokade såklart, 4dl vatten med 4 kryddmått grovkorningt salt utan jod) efter den där piggelinen jag hade förut