• Pary84

Gravid el inte?

Hej!

Jag o min man har försökt bli med barn i ett år nu. Har varit gravid en gång tidigare 2015 slutade med missfall i v 9.

Nu är BIM passerad med 4 dagar utan tecken på mens... jag har molvärk i livmodern... väldigt illamående och sura uppstötningar. lite mer hungrig än vanligt och humöret är som en berg o dalbana!

Jag vågar inte testa mig för jag är så rädd för att det ska va negativt på stickan! Jag har längtat sååå mycket efter ett barn... kände att jag behövde skriva av mig lite. Ska jag vänta en vecka efter bim o testa mig sen?

• Svar på tråden Gravid el inte?
  • Casslo08

Jag skulle testa på en gång med tanke på att du är på bim +4 :) gissar att du får ett plus!

• Mortiscia

Tekniskt sett ska man väl vänta en vecka så om du inte vågar göra testet nu så är det väl lika bra. Å andra sidan tänker jag så här, du är rädd för att det ska vara negativt, men du blir ju inte mer gravid för att du låter bli att testa. Däremot kan ett tidigt test ge falskt negativt så det är ju också en anledning att vänta. Hoppas det går bra!

• Fosse

Testa nu. Är du gravid så får du sannolikt ett plus.

• Pary84

Jag resonerade oxå så att om jag väntar en vecka efter bim får jag ett säkert svar... vi får se om jag kan hålla mig 3 dagar till... :)

Svar på tråden Gravid el inte?