• Anderssongabriella

    Vill inte behålla vår hundvalp

    I fredags hämtade jag och sambon upp hundvalpen som vi båda längtat ihjäl oss efter. Redan på lördagen bryter jag ihop. Jag vill inte ha valpen, jag gråter och känner att jag inte vill. Jag har tidigare left i en relation där jah blivit misshandlat psykiskt och fysiskt och har ett bagage ångest med mig där ifrån. Har idag måndag gjort en abort och det var som att allt kom ikapp mig. Jag mår inte tillräckligt bra för att ta hand om en hund. Jag måste ta hand om mig själv först. Men vad fan ska jag göra när det ända sambon vill är att behålla henne..

  • Svar på tråden Vill inte behålla vår hundvalp
  • Anonym (S)

    Du har valt att ta ansvar för en levande varelse. Då får du se till att få hjälp för ditt mående så att du klarar av det. Man skaffar inte en hund bara sådär.

  • Aniiee

    Prata med din sambo. OM han är beredd att ta ALLT ansvar för valpen (inklusive fixa annan passning när han till exempelär sjuk) och du kan ha den som BARA kelgris, så behåll den. Då kan den bli till hjälp för ditt mående, som du så klart ska koncentrera dig på i första hand. Om sambon inte är beredd på det så kontakta kennelen och lämna tillbaka hunden omgående.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Heffaklumpen

    Kontakta uppfödaren och fråga om denne vill omplacera valpen igen. Förklara att livet inte riktigt blev som ni planerat! Dom flesta uppfödare brukar gärna vela göra detta själv. Så att dom får en chans att göra en egen bedömning av den nya familjen till valpen.

    Ni kanske inte får tillbaka hela summan för valpen, men i detta nu så måste man se till hundens bästa. En valp är inte bara söt och fin att titta på. Det ligger otroligt mycket jobb, träning och även kostnader bakom. Och eftersom du redan nu känner dig tveksam, så tycker jag att du kontaktar uppfödaren så snart som möjligt. Både för din, uppfödaren och valpens skull! Lycka till.

  • Anonym (vov)
    Anderssongabriella skrev 2018-03-26 19:52:38 följande:

    I fredags hämtade jag och sambon upp hundvalpen som vi båda längtat ihjäl oss efter. Redan på lördagen bryter jag ihop. Jag vill inte ha valpen, jag gråter och känner att jag inte vill. Jag har tidigare left i en relation där jah blivit misshandlat psykiskt och fysiskt och har ett bagage ångest med mig där ifrån. Har idag måndag gjort en abort och det var som att allt kom ikapp mig. Jag mår inte tillräckligt bra för att ta hand om en hund. Jag måste ta hand om mig själv först. Men vad fan ska jag göra när det ända sambon vill är att behålla henne..


    Om det är något som är riktigt bra medicin mot ångest och dåligt mående, så är det en gosig liten vovve. Hade jag inte haft min lille gosenalle, hade jag varit ett mentalt vrak. Hjärta
Svar på tråden Vill inte behålla vår hundvalp