• Carort

    Gravid??

    Hej! Jag fick barn i augusti och helammande fram till ca 5 månader. Därefter introducerade vi gröt och välling och successivt har vi trappat ner amning. Nu är hon snart 8 månader och jag ammar i genomsnitt 2 ggr/dygn sedan knappt 2 månader: 1 gång på em och 1 gång innan läggdags. För ca 5 v sedan hade jag en pytteliten blödning men sen inget mer. Har sedan ca 7 veckor en molande smärta i bäckenet, illamående, har kräkts några ggr och är enormt trött. Min bebis sover hela nätterna så jag har ingen riktig anledning att vara så trött. Har gjort 5 st graviditetstest, varav ett på VC för 4 veckor sedan. Sökte dit pga gravidsymptom men neg gravtest. De sa att det nog var ett envist magvirus. Jag känner mig precis som när jag blev gravid med vår dotter! Nu letar jag efter alla möjliga tecken till ifall jag är gravid eller inte och känner mig nästanj galen. Min sambo tror att det är mensen som är på gång men jag känner mig verkligen gravid. Har förstått att man kan vara gravid med negativt test och börjar nästan tro att jag är en av dem.. Till saken hör att vi egentligen inte riktigt har planerat för graviditet nu. Om jag är det så är de såklart roligt ändå men jag vill mest bara veta.. ????????

  • Svar på tråden Gravid??
  • Fia 28

    Du känner troligen av ägglossningen som kommer igång igen. 

    Jag hade 66 dagar mellan första lilla blödningen tills mensen kom igång ordentligt igen efter graviditet. Hormonerna var helt upp o ner under den tiden.

Svar på tråden Gravid??