• HelaGotland

Är Stefan Löfven en bra statsminister? En bra representant för Sverige?

Är Stefan Löfven en bra statsminister?

Har han ditt förtroende?

Är han en duktig, duglig statsman?

Är han en bra representant för Sverige?

Svara ja eller nej. Det finns inget annat alternativ.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Stefan Löfven en bra statsminister? En bra representant för Sverige?
  • Abegayle70

Nej

Nej

Nej

Nej

på alla 4 frågor.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
  • HelaGotland

Imho är han en piss-poor kopia av en riktig statsminister. Vi har inte haft någon sådan (riktig & bra) på länge för övrigt.

• LillaTjockaBertil

I en annan tid hade jag kanske svarat nej på frågan om Löfven är en bra statsminister men som det parlamentariska läget ser ut idag så väljer jag att svara ja. Trots att han leder en koalitionsregering i minoritet har han lyckats driva igenom förvånansvärt mycket av det egna partiets politik. Sen är han kanske inte den mest sympatiska eller folkkära statsministern vi har haft så att jag förstår ju att det är lätt att angripa honom som person när man inte klarar av att angripa hans politik.

• Purgöka

En skam för Sverige är han, som resten av alla socialdemokrater! Bara verklighetsfrånvända lullullmänniskor som tycker Stefan är rar.

• HelaGotland

Hans politik består av en hel radda "vi har varit naiva"!

• Padirac
    HelaGotland skrev 2018-03-27 20:37:45 följande:
    Imho är han en piss-poor kopia av en riktig statsminister. Vi har inte haft någon sådan (riktig & bra) på länge för övrigt.
    Vilken var den senaste bra statsministern enligt dig?
  • HelaGotland
    Padirac skrev 2018-03-27 22:48:37 följande:

Försökte svara på den frågan för mig själv. Tänkt riktigt hårt och undrar om det inte är Tage Erlander...
  • Pumakvinna
    Padirac skrev 2018-03-27 22:48:37 följande:
    Olof Palme
  • sextiotalist
    HelaGotland skrev 2018-03-27 19:44:32 följande:

Är Stefan Löfven en bra statsminister?

Har han ditt förtroende?

Är han en duktig, duglig statsman?

Är han en bra representant för Sverige?

Svara ja eller nej. Det finns inget annat alternativ.

Jag delar inte hans politiska uppfattning, men jag tycker han växt med rollen. När han tillträdde så skulle jag sagt nej på alla frågorna, nu lutar det mot ja.
    Det går inte att svara ja eller nej, så det är inget alternativ.

Han är långt ifrån den bästa (personligen anser jag att Reinfeld var en som man utan problem kunde säga ja på alla påståenden), men idag är han nog en av de som är duktigast som det ser ut nu.

Olof Palme, som någon nämnde innan, var ingen bra statsminister, han var skärpt, oerhört intelligent och kunnig, men han hade varit bättre att arbeta internationellt, som även Carl Bildt var duktig på.
  • HelaGotland
    sextiotalist skrev 2018-03-28 12:07:05 följande:
    Jag delar inte hans politiska uppfattning, men jag tycker han växt med rollen. När han tillträdde så skulle jag sagt nej på alla frågorna, nu lutar det mot ja. Det går inte att svara ja eller nej, så det är inget alternativ. Han är långt ifrån den bästa (personligen anser jag att Reinfeld var en som man utan problem kunde säga ja på alla påståenden), men idag är han nog en av de som är duktigast som det ser ut nu. Olof Palme, som någon nämnde innan, var ingen bra statsminister, han var skärpt, oerhört intelligent och kunnig, men han hade varit bättre att arbeta internationellt, som även Carl Bildt var duktig på.

Reinfeldt är Satan själv...
  • sextiotalist
    HelaGotland skrev 2018-03-28 13:21:51 följande:

Anser inte jag, och tydligen inte rätt många under den tiden han satt som statsminister, eftersom han då hade väldigt högt förtroende, även bland de som inte delade hans åsikt
  • FDFMGA
    HelaGotland skrev 2018-03-28 13:21:51 följande:

Så starka uttryck att jag osökt kommer att tänka på Iran under Khomeini, demonstrationerna där då USA utmålades som den store satan av fanatikerna.

Trots att jag inte är moderat så uppskattade jag Reinfeldt som en god representant för Sverige.

Det kan jag inte precis påstå att jag anser om personer som tar till så starka uttryck att man närmast associerar till typ en person som matar fåglarna på ett torg samtidigt som hen med vild blick ropar att undergången är nära.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Är Stefan Löfven en bra statsminister? En bra representant för Sverige?