• Äldre 28 Mar 08:23
    5160 visningar
    11 svar
    11
    5160

    Vart reser ni i sommar?Pris?

    Ja vart bär er sommarresa av? Och hur mycket betala ni för resan?

    Nu har vi skolbarn och inser att vi blir tvungna att resa på loven. Sitter och kollar på resor i Juli/augusti och det är ju hutlöst dyrt för en familj på 4. Har rest på våren och hösten hela familjen all inclusive 1v till ex Rhodos, 22 000kr för allt. Bra strandnära hotell, bra mat, aktiviteter etc. för det priset. 

    Nu när jag kollar runt så kostar motsvarande minst 10 000kr mer. Att lägga 30-35 000kr på en veckars semester i europa är ju löjligt mycket. Då kan man lika örna åka 2v i vinter till thailand. Eller hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Vart reser ni i sommar?Pris?
  • Äldre 28 Mar 08:38
    #1

    Har hyrt lägenhet på spanska solkusten 2v juli-augusti.

    20k får båda veckorna. 8 pers kan bo där. Men jag bokade också i september.

  • Äldre 21 Apr 08:03
    #2

    I sommar blir det 3 veckors hojsemester. Vi ska till Österrike först på en hojträff, efter det så blir det 1 vecka i Kroatien. Sedan vänder vi hem och där har vi inte bestämt vilken väg det blir hem, men det ser vi när det blir dags. Möjligt att det blir en vecka sol&bad senare i höst eller kanske 2 veckor i Florida över jul. Vi har inte bestämt ännu.


  • modsey
    Äldre 21 Apr 08:29
    #3

    Lånar hus billigt i italien i tre veckor. Med bilhyra , flyg uppskattad summa till mat ( lagar mycket av middagarna hemma i huset) och så. Plus några hotellnätter i andra byar/ städer ca 40-50 000 kr beroende på hur mycket vi åker från huset. Vi är fyra personer och som sagt det är tre veckor vi är borta.

    Tipset är verkligen att hyra eget hus eller lägenhet. Åker ni en vecka så räkna med en tredjedel av vad vi lägger ! Och så mycket mysigare än charter!

  • Kusin Krakel
    Äldre 21 Apr 08:56
    #4

    Vi ska resa runt i flera länder pch vara borta drygt 3 veckor. Resor och boende går på ungefär 25000, resorna kostar endel då vi far o kring en del. Vi är två. Ska bo på olika lägenhetshotwll för att hålla ned matkostnaderna. Nu betalar vi fullpris på resor båda två, ett rum för 4 brukar ju också vaea billigare per person så antar att det skulle kpsta en bra bit under det dubbla om man är 4 där två är mindre barn.

    Men vi har rest på relativt billiga solsemestrar förut, en vecka i spanien i fin by för ca 6000: - för två tec. Resan kostade 3000:- och hotellet 400/natt. Var för 5 år sedan. Så om ni letar ru t och fixar boende själv borde det gå att komma billigaee undan.

    Om man lika gärna kan åka till Thailand beror ju på vad man helst vill se och göra. Den resan vi ska göra i sommar är en verklig drömsresa och jag skulle inte hellre åka till Thalinad även om pengarna skulke räcka.

  • Äldre 21 Apr 11:41
    #5

    28 000 kr för 1 vecka på Kreta över midsommar, inklusive halvpension. Vi är 3 vuxna, 1 spädbarn och 2 ungdomar. Har bokat 2 lägenheter på hotellet som vi delar upp oss i. Dyrt ja men detta var ändå bland det billigaste och bästa vi kunde hitta. Förra sommaren hade vi en nyfödd och reste därför inte så i år kände vi att vi verkligen behövde komma iväg och ladda batterierna.

  • Äldre 21 Apr 11:52
    #6
    beccagranen skrev 2018-03-28 08:23:48 följande:

    Ja vart bär er sommarresa av? Och hur mycket betala ni för resan?

    Nu har vi skolbarn och inser att vi blir tvungna att resa på loven. Sitter och kollar på resor i Juli/augusti och det är ju hutlöst dyrt för en familj på 4. Har rest på våren och hösten hela familjen all inclusive 1v till ex Rhodos, 22 000kr för allt. Bra strandnära hotell, bra mat, aktiviteter etc. för det priset. 

    Nu när jag kollar runt så kostar motsvarande minst 10 000kr mer. Att lägga 30-35 000kr på en veckars semester i europa är ju löjligt mycket. Då kan man lika örna åka 2v i vinter till thailand. Eller hur resonerar ni?


    Vad förväntar du dig att betala?
  • Äldre 26 Apr 00:34
    #7

    Vi har bokat en vecka till Cypern och vi åker den 20 juli, dyraste månaden men det är då vi har semester. Vi har bokat via tui och det är ett 4 stjärnigt hotell med all inklusive för 35 000kr 2 vuxna och 2 barn. Det går komma undan billigare om man plockar ihop sin egen resa men vi tycker det är bekvämt med charter.

  • Äldre 26 Apr 02:41
    #8

    Jag är uppväxt med bilsemestrar när jag var yngre. Hade jag inte varit gravid nu hade jag LÄTT följt med mina föräldrar till södra Rumänien i augusti (man betalar pretty much bara för bensin och mat. Bensinen splittras på antalet i bilen och maten köps in i vanliga matbutiker, om man inte vill lyxa till det med något enstaka restaurangbesök nån gång :D). Inte superlyxigt med supermysigt och jättekul!

    Enda "solsemestern" som gjorts blev en hyrd lägenhet i Spanien en vecka via bekanta, och sen såklart: bil ner och bil hem. Själv har jag alltid gillat resandet genom Europa snarare än själva semestern på plats! :)

    Så det slår jag ett ordentligt slag för

  • Äldre 3 May 12:15
    #9

    Vi lyckades finna ett nyrenoverat all inc hotell 350m från stranden. 2 vuxna + 2 barn 1 vecka på mallorca för 20 000kr =)

  • Äldre 5 May 16:01
    #10

    Mallorca, 4-stjärnigt hotell vid stranden 2 veckor i juli. Vi är 6 personer och prislappen landar på 47 000 kr. Mycket pengar, men ändå nedsatt från 63 000.

    Tyckte det var hyfsat prisvärt men vet att vi så klart kan komma billigare undan om man bokar hus och reg.flyg långt innan.

  • Äldre 5 May 16:03
    #11

    Ingen mat inkluderat i de 47? kanske jag ska tillägga. Två är alltså vuxna, ett spädbarn samt tre som betalar vanlig barntaxa.

Svar på tråden Vart reser ni i sommar?Pris?