Anonym (Djurägare) skrev 2018-04-01 20:03:35 följande:
Då rekommenderar jag dig att ta reda på lite mer fakta. Du kan besöka några så får du se med egna ögon.
Katthem drivs ideellt inte i vinstsyfte.
Jag har två stycken omplaceringskatter (en privat och en från ett katthem som blev slagen av sin tidigare ägare som förövrigt hade ca 40 andra katter), jag har arbetat på ett katthem i ca 1,5 år och skänker pengar. Jag har sett med mina egna ögon.
Sen citat från dig själv "Allting handlar om pengar. Katter och hundar kostar mycket pengar. De katter och hundar som efter en viss tid inte fått hem blir avlivade.". Jag var inte den som drog upp pengar. Men katthemmen får vara hur ideella de känner för, de kommer oavsett gå under eller ändra sig om ingen går till det stället.
"Att då strunta i de djurhemmen är detsamma som att ge de sprutan själv." Du kan inte allvarligt begära att folk ska ta på sig skulden för varje katt som avlivas för att de inte skaffade just den katten. Ett enormt problem är att folk just skaffar flera djur än de kan klara av, vilket både människan och djuren far illa av.