• Äldre 29 Mar 14:51
    3942 visningar
    3 svar
    3
    3942

    Begagnade kontorsmöbler?

    Håller på göra om hemma kontoret, men eftersom det är i hemmet så vill jag få det snyggt och stilrent. Skrattande

    Efter sökt runt ett tag så insåg jag att kontorsmöbler av kvalité kostar bra mycket mer än vanlig heminredning Rynkar på näsan. (behöver en bra kontorsstol & höj och sänkbart skrivbord). Kom då att tänka på att man kan handla begagnade kontorsmöbler hittade ett företag som heter bbs begagnade kontorsmöbler och ligger i solna (nära till mig då jag bor i Sundbyberg). Men nu undrar jag om någon här har erfarenhet angånde köp av begagnade kontorsmöbler, eller bör man kosta på sig och handla nytt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-29 14:54
    Om någon expert på kontorsmöbler har lite synpunkter, vilka fabrikat man bör satsa på. Hört att det kan skilja mycket i kvalité på kontorsstolar. skicka gärna några förslag isåfall! Ska åka förbi nästa vecka och prova lite på www.bbsmobler.se

  • Svar på tråden Begagnade kontorsmöbler?
  • Äldre 30 Mar 12:07
    #1

    Min erfarenhet är att företag som säljer begagnade kontorsmöbler tar väldigt bra betalt. Du får betala kanske hälften eller en tredjedel av nypriset ofta. Men å andra sidan så är det då möbler i mycket gott skick.

    När det gäller skrivbord och hurtsar ska du inte missa att titta hos Ikea, deras möbler håller hög kvalitet till rimliga priser. Många företag och organisationer köper kontorsmöbler från Ikea. (Kontorsstolar skulle jag kanske vara försiktig med.)

    Och framför allt ska du leta på Blocket! Det är där man kan göra riktiga fynd. Både privatpersoner, företag och företag som sysslar med begagnade kontorsmöbler annonserar där.

    När det gäller fabrikat så är ju Kinnarps en av de stora, EFG, norska HÅG, det finns en stol som kallas Sverigestolen. Men när det gäller stolar så är det inte pris eller ens kvalitet som är det viktiga - utan att den kan ställas in så att den passar just dig.

  • Äldre 3 Apr 16:17
    #2
    johnnyeriksson24 skrev 2018-03-29 14:51:28 följande:

    Håller på göra om hemma kontoret, men eftersom det är i hemmet så vill jag få det snyggt och stilrent. 

    Efter sökt runt ett tag så insåg jag att kontorsmöbler av kvalité kostar bra mycket mer än vanlig heminredning . (behöver en bra kontorsstol & höj och sänkbart skrivbord). Kom då att tänka på att man kan handla begagnade kontorsmöbler hittade ett företag som heter bbs begagnade kontorsmöbler och ligger i solna (nära till mig då jag bor i Sundbyberg). Men nu undrar jag om någon här har erfarenhet angånde köp av begagnade kontorsmöbler, eller bör man kosta på sig och handla nytt?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-29 14:54

    Om någon expert på kontorsmöbler har lite synpunkter, vilka fabrikat man bör satsa på. Hört att det kan skilja mycket i kvalité på kontorsstolar. skicka gärna några förslag isåfall! Ska åka förbi nästa vecka och prova lite på www.bbsmobler.se


    3.500 kr kostade min Kinnarpsstol. 5 års garanti.

    Helt fantastisk. På en vanlig kontorsstol kan jag inte sitta lika länge som på denna. Det sved rejält men så värt det.

    Begagnade kontorsmöbler är jättebra. På mitt jobb slängde de jättefina möbler tre gånger på 9 år. Totalt onödigt och absolut förbjudet för personalen att plocka.
  • Äldre 3 Apr 16:46
    #3
    Fontana skrev 2018-03-30 12:07:00 följande:

    Min erfarenhet är att företag som säljer begagnade kontorsmöbler tar väldigt bra betalt. Du får betala kanske hälften eller en tredjedel av nypriset ofta. Men å andra sidan så är det då möbler i mycket gott skick.

    När det gäller skrivbord och hurtsar ska du inte missa att titta hos Ikea, deras möbler håller hög kvalitet till rimliga priser. Många företag och organisationer köper kontorsmöbler från Ikea. (Kontorsstolar skulle jag kanske vara försiktig med.)

    Och framför allt ska du leta på Blocket! Det är där man kan göra riktiga fynd. Både privatpersoner, företag och företag som sysslar med begagnade kontorsmöbler annonserar där.

    När det gäller fabrikat så är ju Kinnarps en av de stora, EFG, norska HÅG, det finns en stol som kallas Sverigestolen. Men när det gäller stolar så är det inte pris eller ens kvalitet som är det viktiga - utan att den kan ställas in så att den passar just dig.


    När det gäller stolar är stoppningen oerhört viktig.

    Den gör allt.
Svar på tråden Begagnade kontorsmöbler?