• H4llongr0ttan

Hade ni gett ut kontonumret i denna situation?

Jag håller på att sälja en vara (telefon) på nätet, med priset 4500kr. En köpare mailar mig på dålig svenska ifall jag kan sända varan till en av hans vänner som bor i Danmark. Han lämnar ett namn plus adress på en person i danmark, personen hittar jag på Facebook som enligt det namn han uppgav är en äldre man, gissar på 60-65 års åldern. Personen som mailar mig ber mig att skicka mitt kontonummer samt summan för varan + postavgift så kan han skicka över pengarna till mig direkt, typ.

Vet inte varför men jag känner mig skeptisk till hela dethär upplägget... vad tror ni?

• Svar på tråden Hade ni gett ut kontonumret i denna situation?
  • H4llongr0ttan
    Salmiakk skrev 2018-03-29 17:38:53 följande:

Hur hade du tänkt göra betalningen om personen bott i Sverige?

Nja oftast brukar man hämta de saker man säljer, enstaka ggr har jag tagit emot via konto men då har jag skickat varan till grannstaden typ. Inte till Danmark och till *en väns adress*
  • H4llongr0ttan

Glömde en annan detalj, då jag googlar namnet som kommer från personens e-post adress så kommer det mest porrsidor upp

• complicit

Självklart inte. Svara inte ens på mailet. Skrev de "item" också, istället för telefon?

• H4llongr0ttan
    complicit skrev 2018-03-29 17:56:58 följande:

Självklart inte. Svara inte ens på mailet. Skrev de "item" också, istället för telefon?

Jag tror att jag slutar svara faktiskt, kändes osäkert från början, personen gick snabbt fram... Nej inget item ser jag
  • Anonym (T)
    H4llongr0ttan skrev 2018-03-29 17:41:26 följande:

Glömde en annan detalj, då jag googlar namnet som kommer från personens e-post adress så kommer det mest porrsidor upp

Akta så du inte blir kidnappad och såld för sex i Danmark..

De har ju garanterat kollat upp dig att du är en ung söt tjej.
  • Physalis

Nej efter att ha ingått i ett par krångliga affärer där jag redan från första kontakt haft olustkänslor så säger jag aldrig igen. Känns det inte bra så svara inte alls.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Hade ni gett ut kontonumret i denna situation?