• Rebecca86

Slemproppen, när startade er förlossning?

Tidigare idag släppte min slempropp (v.39) kom mycket så antar att det var hela som släppte. Ni vars slempropp gick såpass sent i graviditeten, när började värkarna ?? Vet ju att den kan förnyas tidigare i graviditeten, men jag inbillar mig att förlossningen är nära när den släpper så sent?

• Svar på tråden Slemproppen, när startade er förlossning?
  • Iowhannah

Min släppte i två omgångar på BF. Knappt två dygn senare vaknade jag tidigt, gick på toa, fick en teckenblödning och sedan var värkarna ett faktum.

• BragoP

Dagen innan BF släppte delar av slemproppen och på kvällen ca 12 h efter gick vattnet. 12 h efter vattnet kom hon :)

• HepaticaNobilis

Första barnet släppte en del av slemproppen 35+5 på kvällen, resten morgonen efter. Samma kväll gick vattnet och sonen föddes 01:55 37+0.

Andra barnet släppte en del av slemproppen (troligen av de alldeles för starka förvärkarna) 33+4, de lyckades bromsa förlossningen 1 dygn och andra sonen föddes 33+5.

Hoppas att ni snart får er lilla<3

• Rebecca86

Fortfarande inga mer tecken på att förlossningen är på gång ... så otålig just nu! Mitt första barn föddes i v.38+6, nu är jag i 39+1, känns som om jag gått över tiden !

• Otit

Min slempropp gick typ när jag gick på toaletten innan vi skulle åka in till förlossningen. När vi kom in var jag helt öppen. Så gick verkligen i sista sekunden.

Svar på tråden Slemproppen, när startade er förlossning?