Vad har ni på påskbordet?
Ska till svärisarna som serverar köttbullar, prinskorv, Janssons, sill, kallrökt lax, ägghalvor med majonnäs, kavring och isbergssallad samt paprika.
Jag är van vid annat på mitt påskbord, men hur äter ni era?
Ska till svärisarna som serverar köttbullar, prinskorv, Janssons, sill, kallrökt lax, ägghalvor med majonnäs, kavring och isbergssallad samt paprika.
Vi ska ha:
Ägghalvor med räkor o majonnäs
Ägg
Sill
Matjessilltårta
Laxtårta
Västerbottenostpaj
Varmrökt lax
Ljummen potatissallad
Kallskuret
Ost och kex
Vi brukar ha sallad, bröd, olika röror, rökt lax, ägghalvor, något kallskuret kött, potatis eller potatissallad och kanske någon paj. Sedan massor med godis och lite memma till dem som inte vet bättre.
Kokt ägg, handskalade räkor och dillmajonnäs
Varmrökt lax, romsås
Cognacsgravad lax m hovmästarsås
Skagenröra
Jansson
rostat bröd, lagrad ost och Brie
Päroncider till det
Vi grillar lax.... vitt vin till.
Vi grillar lax.... vitt vin till.
Vi ska ha:
Ägghalvor med räkor o majonnäs
Ägg
Sill
Matjessilltårta
Laxtårta
Västerbottenostpaj
Varmrökt lax
Ljummen potatissallad
Kallskuret
Ost och kex
Pizza
Finns ju pizza med ägg om du vill lyxa till det. Bless
Finns ju pizza med ägg om du vill lyxa till det. Bless
Precis:)
Väldigt enkelt i år eftersom jag är gravid och mår dåligt och saknar ork. Ägg, sill, köttbullar, prinskorv, kläggsallad och Janssons blev det. Idag Flygande Jacob, imorron som igår.
Blir påskmiddag, toast med gräddfil/rom/rödlök till förrätt och lammracks med potatisgratäng, sparris, körsbärstomater, rödvinssås och bearnaisesås till varmrätt :)
blir faktis inget pådk för mig i år då jag har knappt några pengar kvar:( hoppas ni andra får en trevlig dag med era nära och kära
Grillad grävling, road kill smakar extra gott.
Väldigt enkelt i år eftersom jag är gravid och mår dåligt och saknar ork. Ägg, sill, köttbullar, prinskorv, kläggsallad och Janssons blev det. Idag Flygande Jacob, imorron som igår.