Endometrios
Hej, ni som har endometrios, hur ser era dagar ut med smärtor osv? Vad gör ni åt smärtan och molande värk?
Hej, ni som har endometrios, hur ser era dagar ut med smärtor osv? Vad gör ni åt smärtan och molande värk?
Det är olika från dag till dag. Vissa dagar har jag bara lite ont, sen kan det komma smärta från ingenstans & vissa dagar ligger jag i smärtor som gör att jag inte kommer upp ur sängen.
Sorry. Äter smärtstillande & värmekudde är min bästa vän. Ibland sätter jag mig i duschen och värmer mig
Okej, jag äter mini piller så slipper ju det fruktansvärda värken vid mens då jag inte har nån, men har en molande värk nästan jämt och ibland hugger det liksom till. Gjorde ett ultraljud där dom kunde se väldigt lite och dom tyckte att det höll på att läka ut med tänkte på hur många år jag haft sån här smärta. Men nu tycker ja se att jag är svullen vid högra sidan av livmodern typ äggledaren och det gör bara ondare och ondare för varje vecka.vet inte vad det kan vara :/
Bäst är väl att ta kontakt med gyn om du är orolig? Endon växer ju tänker jag & har de sagt nåt om du har nån cysta för den kan ju spricka osv.
Ring kvinnokliniken i din stad & be om hjälp så slipper du oroa dig. ??
Frågetecknen var en smiley :)
Ja jag har ju varit där en vända och då kunde dom knappt se något, sen är det ju sån jäkla vänte tid :(