• moaguuun

Ongen?

Det här är säkert en dum fråga men jag fattar inte varför alla skriver ?ongen?. Det stavas ju ?ungen?? Eller har jag missat något? Bara något jag tänkt på...

• Svar på tråden Ongen?
  • EmberEyes

Kan inte påminna mig att jag läst "ongen" på flera månader...  Så att "alla" skriver så är en kraftig överdrift.

• moaguuun

Nej okej, men jag har läst det väldigt många gånger. Alla jag sett på insta skriver ongen.

• Pr0nographic

Jag skriver "jäkla onge" när min unge gjort hyss eller nåt. Du vet från Emil i Lönneberga "förgrymmade onge!"

• Frontline
    Pr0nographic skrev 2018-03-31 01:01:33 följande:
    Jag skriver "jäkla onge" när min unge gjort hyss eller nåt. Du vet från Emil i Lönneberga "förgrymmade onge!"
    Bor bara några mil ifrån där Emil spelades in men säger ändå inte onge..
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Pr0nographic
    Frontline skrev 2018-03-31 01:03:30 följande:

Bor bara några mil ifrån där Emil spelades in men säger ändå inte onge..

Jag har själv bott i Småland. Men när man skriver "onge" så är det mest det uttalandet man går efter.

Det är som det låter.
  • Frontline
    Pr0nographic skrev 2018-03-31 01:13:10 följande:
    Jag har själv bott i Småland. Men när man skriver "onge" så är det mest det uttalandet man går efter.

Det är som det låter.

Du har rätt, drog in ett klipp och det var förgrymmade onge

Har förträngt det fast barnen kollar på dessa filmer..

• Pr0nographic
    Frontline skrev 2018-03-31 01:18:51 följande:

Du har rätt, drog in ett klipp och det var förgrymmade onge

Har förträngt det fast barnen kollar på dessa filmer..

Ja precis :) så när man idagens generation använder "onge" kan vara ex "åh vad jag älskar min onge", så kan det betyda "jag älskar min busunge" liksom, man tänker det när man skriver det och många andra hakar på trenden
  • Frontline
    Pr0nographic skrev 2018-03-31 01:23:00 följande:
    Ja precis :) så när man idagens generation använder "onge" kan vara ex "åh vad jag älskar min onge", så kan det betyda "jag älskar min busunge" liksom, man tänker det när man skriver det och många andra hakar på trenden
  • Deceree1

Ongen, det är väl värmländska? Så har alltid min pappa sagt och han är en " jössehäring"

Svar på tråden Ongen?