• Anonym (Ts)

Hur länge kommer jag anses vara snygg?

Som rubriken lyder...

Jag är nyss fyllda 48 men får fortfarande väldigt ofta komplimanger av både män och kvinnor att jag är så vacker och snygg.

Detta är såklart trevligt men det kommer självklart inte hålla för evigt.

Vid vilken ålder börjar kvinnors utseende förfalla?

• Svar på tråden Hur länge kommer jag anses vara snygg?
  • Anonym (Klimakteriet)

I klimakteriet har man ju hört. Huden, kroppsformen och allt ändras, så om typ 5 år eller så för dig?

Det finns ju dock damer som inte blir så påverkade av klimakteriet och bara blir mer sirliga med åldern. De kanske kan anses attraktiva livet ut.

• Pope Joan II
    Anonym (Ts) skrev 2018-03-31 09:18:08 följande:

Som rubriken lyder...

Jag är nyss fyllda 48 men får fortfarande väldigt ofta komplimanger av både män och kvinnor att jag är så vacker och snygg.

Om du är 48 år gammal och får komplimanger av folk så låter det ju förstå att du inte levt alla dessa år i total isolering varför det är oerhört underligt att du inte vet att det inte finns en bestämd ålder i vilken alla kvinnors utseenden börjar "förfalla".
  • Anonym (Äldre)

Kolla på dina äldre släktingar så får du en hint.

• Deacon

Från jämnåriga kommer du säkert få komplimanger för ditt utseende under många år än. Tror att de flestas smakpreferenser förändras när man själv blir äldre. Sköter du om dig själv med träning, bra kost och allmänt sunt leverne (samt har en trevlig attityd) så kan du säkert förlänga denna tid ytterligare.

• sextiotalist

Som rubriken lyder...

Förfalla?

Om du ständigt får komplimanger, så hör du troligen till den skaran som åldras vackert, så nej, ditt utseende kommer inte förfalla, du kommer självklart, precis som alla andra, åldras, men fortsätta att ha kvar din skönhet, även om den inte kommer ha ungdomlig touche.

Det finns många vackra 60-åringar, 70-åringar och äldre än så. Och man kan vara vacker även om man inte ser ut som en 25-åring.

Men för de flesta brukar åldern ge sig till märka vid klimakteriet, Östrogen-halten sjunker och huden förlorar sakta men säkert sin elasticitet.
  • Anonym (J)

Beror på individen såklart.

Helen Mirren är 72 år fortfarande snygg.

• Anonym (Eva)

Det är ju väldigt individuellt hur vi åldras. En del kan ju hålla sig ungefär likadana tills de är 60 och sen åldras de plötsligt på ett år. En del åldras tidigare men sen kanske inte det händer så mycket. Det finns givetvis inget svar på hur det blir för dig. Sedan hänger ju inte skönheten automatiskt ihop med åldern. Du behöver ju inte se yngre ut för att anses vacker.

• Anonym (Ts)
    Deacon skrev 2018-03-31 09:25:09 följande:

Från jämnåriga kommer du säkert få komplimanger för ditt utseende under många år än. Tror att de flestas smakpreferenser förändras när man själv blir äldre. Sköter du om dig själv med träning, bra kost och allmänt sunt leverne (samt har en trevlig attityd) så kan du säkert förlänga denna tid ytterligare.

Det är oftast från yngre konstigt nog. Får en känsla av unga att dem är ?förvånade? att en kvinna i min ålder kan vara fin?

Jag tränar regelbundet och äter bra kost.
  • corryvonpleissen58

Som rubriken lyder...

Tror inte att det finns något före bäst datum på riktigt. Har under mitt yrkesliv träffat kvinnor i alla åldrar som jag påstår ser helt fantastiska ut. Den sista jag träffat har varit en dam på 85 år som berättat om sitt liv i andra världskriget. 

Just utseende är nog en mycket subjektiv upplevelse Jag är helt övertygat att du verkligen är vacker och snygg, i din ålderskategori. Frågan är om folk i samma ålder upplever dig på samma sätt som typ 20 åringar på fl skulle göra.

Hur som helst är det nog alltid bra att sköta sig om sig. 
  • Anonym (Och)

Du får nog vara glad om det håller i sig 4-5 år till.

Svar på tråden Hur länge kommer jag anses vara snygg?