• Anonym (Hj)

Hur mycket sparar du till pensionen samt annat sparande?

Som rubriken samt hur mycket tjänar du?

Jag sparar 500:-/mån till pension.

1000:-/mån fördelat till mina 2 barn och till eget sparande.

Får ut allt som allt 17-18000:-/mån.

• Svar på tråden Hur mycket sparar du till pensionen samt annat sparande?
  • Anonym (Avanza)

400kr/mån till dottern
    250kr/mån pension
    Mellan 1350kr-4000kr/mån till framtiden

Sparar blandat i ränte, bland, samt aktiefonder.

Får ut ca 19000kr

• Anonym (Ylva)

Sparar 10500 kr i månaden till olika buffertspar hos SBAB.

1500 ISK som är tänkt att bli min pension.

2500 i aktier och ca 1500 i fonder. Sparar även 1750 i månaden på mitt vanliga bankkonto som extra buffert, när detta blir ca 10.000 brukar jag flytta över det till SBAB.

Får ut 37500 efter skatt.

• Anonym (Emma)

Vi får tillsammans ut runt 45 000, då räknar jag med mitt CSN då jag pluggar för tillfället. Vi sparar tillsammans ca 20 000/månad och vi har ett extra pensionssparande till mig på ca 1000 kr/mån (ibland mer om jag plockar ut föräldradagar på helgerna).

När jag börjar jobba igen så ska vi se över vårt pensionssparande båda två och om ett par månader ska vi ta ett möte med banken och prata fonder.

• lullis94

Jag får ut ca 13 000 kr i månaden och min sambo ungefär lika mycket. Vi sparar 1000 kr till sonen, 500 vardera till pension och 1000 till en buffert flr framtiden. Sedan lägger vi undan från kontona till renovering eller resor men de överst nämnda är rör ej sparanden. :)

• Anonym (Anna)

Vi får ut ca. 60 000 i inkl. barnbidrag. sparar inte alls till pension, försöker amortera på bostaden istället och ser den som min pension. sparar 1000 till barnet och vi sparar väl ca. 15 000 i månaden på vårt buffertkonto. men det är inte sällan som vi norpar pengar därifrån, så vi är inte så disciplinerade.

• Anonym (asdf)

Precis börjat jobba efter att ha utbildat mig några år då jag använt sparpengar istället för att ackumulera dem. Men så här ser min plan ut för kommande år. Bospara 10 000, spar till barnet 1000 och 2000 övrigt inklusive semesterpengar. Tänkte börja pensionsspara efter att vi bytt bostad till större. Vad tror ni?

• Anonym (Jill)

Vi lägger 2 000 vardera till vårat gemensamma sparkonto. Ingen av oss pensionssparar. Inga barn att spara till.

Jag har 3 000 kr i fickpengar varje månad, allt som blir över sparar jag. Det är allt från 0 till 15 000. Tjänar väldigt olika.

Hur mycket maken sparar har jag ingen aning om.

• Anonym (Elin)
    lullis94 skrev 2018-03-31 19:11:55 följande:

Jag får ut ca 13 000 kr i månaden och min sambo ungefär lika mycket. Vi sparar 1000 kr till sonen, 500 vardera till pension och 1000 till en buffert flr framtiden. Sedan lägger vi undan från kontona till renovering eller resor men de överst nämnda är rör ej sparanden. :)

Väldigt ambitiöst med de inkomsterna! Bra jobbat!
  • Anonym (Tja)

Jag sparar ca 10 000 kr i månaden. Jag har snart en miljon. De pengarna ska jag ta av till pensionen. Det mesta är vanligt kontosparande. Borde väl satsa mer på aktiefonder.

• lullis94

Kan tillägga att vi inte har lån på hus eller bil, jag har bara ett litet csn lån på ca 25 000. Vi har inte så stort hus så kostnaderna är inte så stora.

• Anonym (Annan Anna)
    Anonym (Hj) skrev 2018-03-31 13:52:14 följande:

Som rubriken samt hur mycket tjänar du?

Jag sparar 500:-/mån till pension.

1000:-/mån fördelat till mina 2 barn och till eget sparande.

Får ut allt som allt 17-18000:-/mån.

Jag får ut 5700 kr i handen.

5700 kr går till mat och räkningar.

Jag är arbetslös.
Svar på tråden Hur mycket sparar du till pensionen samt annat sparande?