• Anonym (Hj)

Hur mycket sparar du till pensionen samt annat sparande?

Som rubriken samt hur mycket tjänar du?

Jag sparar 500:-/mån till pension.

1000:-/mån fördelat till mina 2 barn och till eget sparande.

Får ut allt som allt 17-18000:-/mån.

• Svar på tråden Hur mycket sparar du till pensionen samt annat sparande?
  • Anonym (Avanza)

400kr/mån till dottern
    250kr/mån pension
    Mellan 1350kr-4000kr/mån till framtiden

Sparar blandat i ränte, bland, samt aktiefonder.

Får ut ca 19000kr

• Anonym (Ylva)

Sparar 10500 kr i månaden till olika buffertspar hos SBAB.

1500 ISK som är tänkt att bli min pension.

2500 i aktier och ca 1500 i fonder. Sparar även 1750 i månaden på mitt vanliga bankkonto som extra buffert, när detta blir ca 10.000 brukar jag flytta över det till SBAB.

Får ut 37500 efter skatt.

• Anonym (Emma)

Vi får tillsammans ut runt 45 000, då räknar jag med mitt CSN då jag pluggar för tillfället. Vi sparar tillsammans ca 20 000/månad och vi har ett extra pensionssparande till mig på ca 1000 kr/mån (ibland mer om jag plockar ut föräldradagar på helgerna).

När jag börjar jobba igen så ska vi se över vårt pensionssparande båda två och om ett par månader ska vi ta ett möte med banken och prata fonder.

• lullis94

Jag får ut ca 13 000 kr i månaden och min sambo ungefär lika mycket. Vi sparar 1000 kr till sonen, 500 vardera till pension och 1000 till en buffert flr framtiden. Sedan lägger vi undan från kontona till renovering eller resor men de överst nämnda är rör ej sparanden. :)

• Anonym (Anna)

Vi får ut ca. 60 000 i inkl. barnbidrag. sparar inte alls till pension, försöker amortera på bostaden istället och ser den som min pension. sparar 1000 till barnet och vi sparar väl ca. 15 000 i månaden på vårt buffertkonto. men det är inte sällan som vi norpar pengar därifrån, så vi är inte så disciplinerade.

• Anonym (asdf)