• Zazza98

    En lycklig storfamilj?

    Jag har en myndig son, som har slutat skolan.

    För ett drygt halvår sedan började han ta hem sin nya flickvän. Hon hälsade inte, tilltalar inte någon annan i familjen utan låser in sig på rummet med honom. I början när det var kvällsmat satt hon kvar på hans rum, en gång skulle hon sitta med vid bordet, men rörde inte salladen som var upplagd på hennes tallrik, hon äter tydligen inte när någon ser det, så den fick vi slänga.

    Jag kan krocka med henne i hallen utan att hon tittar åt mitt håll. Att inleda ett samtal är långt bort. Däremot tycker de båda att hon har fullt tillträde till vårt hem och hon kommer och går som det passar. Jag känner mig inte lugn i mitt eget hem och har försökt begränsa hennes närvaro till helgerna. På vardagar när vi ska iväg till arbetet vill jag inte ha en främling i mitt hem, men det bryr sig inte min son om.

    Senaste veckorna har jag protesterat hårdare när de försökt ha henne att sova över mitt i veckan. Hon har då öppnat en "dialog" och kallat mig "djävla kärring" och talat om att jag kan flytta ut istället! Höjdpunkten (?) var för några dagar sedan, då jag blev kallad Fitta.

    Jag har inte tidigare mött denna typ av situationer och behöver tips.

  • Svar på tråden En lycklig storfamilj?
  • Hot Fuzz

    Är detta på riktigt? Du bör ta ett allvarligt samtal med din son där du klargör att du inte vill se "flickvännen" i ditt hem fler gånger och att om hon befinner sig innanför dörren så kommer du att av hysa henne. Det är helt stört beteende det du beskriver. I början tänkte jag att hon bara var blyg. Men det du skriver på slutet är verkligen över alla rimliga gränser.

  • Tecum

    Undrar också om det är på riktigt, hon verkar svårt störd och din son också. Kan han verkligen acceptera att flickvännen kallar dig för kärring och fitta? Givetvis måste du säga ifrån till sonen och vara tydlig med att du inte tolererar ett sådant beteende från flickvännen.

  • viseversa

    Din sons flickvän är otrevlig och kallar dog för jävla fitta och annat otrevligt när du säger ifrån?! Den tjejen hade ALDRIG kommit innanför min dörr. Sonen bor under mitt tak HAN rättar sig efter mina regler och om det innebär att hans snorunge till flickvän inte är välkommen får han ta det.

  • viseversa

    Förlåt ts men jag undrar också om detta är på riktigt? Ingen normal människa hade tagit sån skit från sitt barns flick/pojkvän. Jag hade aldrig accepterat det. Hade gjort jävligt klart för flickan att hon inte är välkommen hem till oss mer.

  • kottelin

    Det jag tänker först är, hur kan din son acceptera att hans flickvän beter sig på detta vidriga sätt?

    Har själv söner, både i övre tonår och äldre. De hade inte godtagit ett sådant beteende mot mig eller någon annan i familjen.


    Ja, typ så...
  • Zazza98

    Tack för era synpunkter, tycker det är tråkigt att min son tycker detta är ok. Ska prata konsekvenser med honom. Så här kan det inte fortsätta. Utan fast arbete är det svårt att få en lägenhet, men han får väl hitta någon lösning...

  • viseversa
    Zazza98 skrev 2018-04-01 13:58:42 följande:

    Tack för era synpunkter, tycker det är tråkigt att min son tycker detta är ok. Ska prata konsekvenser med honom. Så här kan det inte fortsätta. Utan fast arbete är det svårt att få en lägenhet, men han får väl hitta någon lösning...


    Du säger såklart till tjejen att hon inte är välkommen hel till er mera.
  • erikaABC

    Jag blev helt bestört när jag läste detta.
    Antíngen så portar du henne eller också sätter ni er ner vid ett bord där du säger att du accepterar inte att hon talar till dig på det sättet. är hon då så dum att hon är oförskämd säger du till henne att blir det inte ändring så är hon inte välkommen mer.

Svar på tråden En lycklig storfamilj?