• Nyatiderväntar

    Jag vill leva ensam

    Separerad sen två år och trivs med livet. Har goda vänner, ett fint hem, underbara barn och intressen. Jag känner inget behov av en partner. De singelvänner jag umgås med pratar endast om män, senaste dejten, kommande dejter...hela tiden på jakt efter bekräftelse, kärlek och sex. Varför? Mitt liv är bra som det är och jag känner ingen längtan efter en man. Jag vill verkligen inte dela mitt hem med en annan vuxen igen. Jag känner mig annorlunda som inte jagar en ny partner. Som att det förväntas av mig. Förstår mig inte på mina vänner alls. Fler som känner som jag?

  • Svar på tråden Jag vill leva ensam
  • Anonym (Skild och fri)

    Jag känner likadant .Det är så skönt att leva ensam,livet blev så mycket bättre när jag separerade.Men känner mig lite utanför,för att vissa verkar tro att jag aktivt dejtar.Du har varit singel länge och borde vilja träffa nån,får jag höra.Vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta,när folk inte fattar att jag är inte i nån aktiv jakt efter en partner.

  • Anonym (G)

    Jag känner att det behöver inte vara antingen eller utan snarare att det blir anpassat till vad som fungerar för mig men just nu fungerar det att inte bry mig om sex dejter eller civil status och jag tycker om att växa med mig själv och för allt jag behöver på andra sätt.

  • Anonym (G)
    Anonym (Skild och fri) skrev 2018-04-01 22:00:11 följande:

    Jag känner likadant .Det är så skönt att leva ensam,livet blev så mycket bättre när jag separerade.Men känner mig lite utanför,för att vissa verkar tro att jag aktivt dejtar.Du har varit singel länge och borde vilja träffa nån,får jag höra.Vet inte riktigt hur jag ska bemöta detta,när folk inte fattar att jag är inte i nån aktiv jakt efter en partner.


    Då svarar du "jag träffar redan någon, jag möter mig själv varje dag och det går jättebra !" ;)
  • Anonym (Beas)

    Jag känner precis likadant! Separerade för ca ett år sedan och just nu kan jag inte tänka mig en ny relation-någonsin. Folk omkring frågar när jag ska träffa någon ny, men försöker ifrågasätta den här tvåsamhetsnormen som råder. Och ärligt talat så verkar inte tvåsamhet speciellt lyckat..

  • Anonym (G)
    Anonym (Beas) skrev 2018-04-02 01:28:29 följande:

    Jag känner precis likadant! Separerade för ca ett år sedan och just nu kan jag inte tänka mig en ny relation-någonsin. Folk omkring frågar när jag ska träffa någon ny, men försöker ifrågasätta den här tvåsamhetsnormen som råder. Och ärligt talat så verkar inte tvåsamhet speciellt lyckat..


    Jag tycker din inställning och slutsats baseras alldeles för mycket på rädsla, det finns de som förgyller sina liv tack vare sin relation, bara för det finns osynkade människor betyder det inte att det inte går att synkas och vara lycklig, och ärligt sagt har du haft en kass relation är det du som inte gjort jobbet rätt med dig själv från början du måste vara i balans och självständig och veta vem du är så du attraherar människor på din nivå och att ha en god relation kräver lika mycket jobb som att vara anställd, mer. Det sker inte naturligt lycka sker inte naturligt men det måste vara en relation som är tillräckligt lycklig och trygg att jobba vidare på.
  • Anonym (Man 44)

    Känner precis så! :)

    Varit själv i snart 1 år efter några lååga relationer.

    Så skönt att bo själv, få rå om sig själv, slippa ta hand om en relation, slippa göra sig till för nån annan. Slippa sex, haha! :)

    Tids nog kommer jag säkert hamna i en relation igen, men då blir det särbo. Jag har fått nog av sambonormen.

  • Anonym (Skild och fri)
    Anonym (G) skrev 2018-04-01 22:22:25 följande:

    Då svarar du "jag träffar redan någon, jag möter mig själv varje dag och det går jättebra !" ;)


    Ja,det kan jag säga.Det känns som man nästan måste dra vit lögn typ:jag har dejtat en del,men har inte träffat nån intressant.Det stämmer en viss del egentligen.Jag kan dejta om jag har lust ,men det är inte så viktigt .
  • Anonym (Skild)
    Anonym (G) skrev 2018-04-02 06:39:42 följande:

    Jag tycker din inställning och slutsats baseras alldeles för mycket på rädsla, det finns de som förgyller sina liv tack vare sin relation, bara för det finns osynkade människor betyder det inte att det inte går att synkas och vara lycklig, och ärligt sagt har du haft en kass relation är det du som inte gjort jobbet rätt med dig själv från början du måste vara i balans och självständig och veta vem du är så du attraherar människor på din nivå och att ha en god relation kräver lika mycket jobb som att vara anställd, mer. Det sker inte naturligt lycka sker inte naturligt men det måste vara en relation som är tillräckligt lycklig och trygg att jobba vidare på.


    Och jag tycker att du är onödigt hård i ditt svar. Jag är skild, inte för att förhållandet i sig var speciellt dåligt, utan för att jag ville något annat. Idag lever jag själv och tycker att det är underbart. Jag kommer, när jag vill och det känns rätt, träffa någon igen men då vill jag inte bli sambo. Jag plockar russinen ur kakan, för jag tycker inte lägre levnadskostnader väger tyngre än min egentid och EGNA hem. En ny partner får dock gärna stanna över längre tid, men namnet på dörren förblir bara mitt.
Svar på tråden Jag vill leva ensam