• Äldre 2 Apr 10:52
    24048 visningar
    95 svar
    -2
    95
    24048

    Tolka positivt eller negativt graviditetstest?

    Försökt hitta en tråd där man kan hjälpas åt att tolka graviditetstest men inte hittat någon som är aktuell för 2018, så startar en ny tråd för det! Gjorde nämligen ett tidigt graviditetstest idag bim-3, och har svårt att tolka resultatet.. Behöver ju garanterat göra ett till test om någon vecka om inte mensen kommer men man blir ju väldigt nyfiken och förväntansfull ändå!

    Hur ser/såg era graviditetstest ut när det var ett svagt streck? Någon som varit med om att testet visat fel? Är detta positivt eller ett spökstreck?

  • Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?
  • Anonym (Nnnn)
    Äldre 2 Apr 11:05
    #1

    Hej!

    Det där skulle jag säga är ett positivt test. Mitt såg ut så i början. Avvakta några dagar och gör ett nytt test så bör det vara starkare. :)

    Grattis!

  • Äldre 2 Apr 11:25
    #2

    Testet är positivt och denna tråden är visst då aktiv. Typ forumets mest aktiva tråd.

    www.familjeliv.se/forum/thread/61096194-svagt-plus-eller-spokstreck-traden-for-oss-som-behover-hjalp-att-analysera-svaga-graviditetstester


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 2 Apr 11:32
    #3

    Missat den tråden helt och hållet, måste ha sökt på fel ord. Tack för länken! Får hoppas att mitt eget resultat blir desto tydligare inom några dagar! :)

  • Äldre 2 Apr 11:40
    #4

    Tycker också att det ser ut att vara ett positivt test, tycker inte ens man behöver anstränga sig för att se det.

  • Äldre 3 Apr 08:14
    #5

    Ni hade rätt. Var inget spökstreck! Tjohoo!

  • Anonym (:-@)
    Äldre 5 Apr 18:12
    #6
    Frök1 skrev 2018-04-02 10:52:39 följande:

    Försökt hitta en tråd där man kan hjälpas åt att tolka graviditetstest men inte hittat någon som är aktuell för 2018, så startar en ny tråd för det! Gjorde nämligen ett tidigt graviditetstest idag bim-3, och har svårt att tolka resultatet.. Behöver ju garanterat göra ett till test om någon vecka om inte mensen kommer men man blir ju väldigt nyfiken och förväntansfull ändå!

    Hur ser/såg era graviditetstest ut när det var ett svagt streck? Någon som varit med om att testet visat fel? Är detta positivt eller ett spökstreck?


    Så fort du får två streck är du gravid. Kvittar hur starkt eller svagt det är.

    Så många såna här nya trådar som dyker upp varje dag.

    Finns det verkligen ingen som läser instruktionerna?
  • Anonym (Mamma­till4?­)
    Äldre 27 Apr 18:52
    #7

    Nu tog jag ingen bild på mitt och det ligger kvar gömt i skåpet på jobb. Ska ha mens på sön/mån. Det såg ut som ett väldigt svagt ljust rosa streck. Jag har alltid haft klara tydliga streck eller absolut inget alls. Köpte predictor early har aldrig provat det innan. Köpte såklart ett nytt clearblue ikväll som jag ska testa på morgonurinen i morgon, testade efter lunch idag. Vad tror ni? Lönt att hoppas eller såg jag bara något jag ville se? Hade ett MA tidigt i januari så det känns extra jobbigt just nu. Vet ju att det bara är rena spekulationer här men ändå....

  • Äldre 8 Nov 20:10
    #8

    Hej! Jag skulle behöva hjälp att tolka detta gravtest som enligt mig på BIM -1 va positivt. Men är kluven för idag på BIM testar jag negativt.

    Vet inte exakt om de positiva är -1 eller -2 och idag -1 eller BIM dagen. Har 29 dagar i cykeln och är väldigt regelbunden men enligt min mensAPP är jag på dag 30 idag.. Men inte ett spår av mens har dykt upp idag. Molande värk sen 2 dagar tillbaka, igår mer än idag.

  • Äldre 25 Nov 21:16
    #9

    Hej, ni verkar vara proffs här ! jag hittar ingen bra tråd att fråga i så jag hoppas det är ok att jag frågar här!


    Jag plussade på Bim+1 tydligt plus med CB. Två dagar senare ett ännu starkare plus på CB .. men när dessa torkat är linjerna svaga.. inte kontroll linjen men resultatlinjen om ni förstår. När jag tittar på testet jag sparat sen jag plussade med dottern för ca 3år sedan är testlinjen jätte stark .. är de testen som bara är annorlunda? dessa två jag testat nu är ur samma förpackning. Eller ska ja vara orolig för att det är något konstigt med denna graviditet? Testen är ju tydliga inom tiden när man skall läsa av men blir svagare ett dygn efter (syns ändå klart att det är ett plus) känns som man oroar sig för allt och letar tecken. Är i V5 (4+4)

  • Äldre 26 Nov 06:51
    #10

    Har ätit Letrozole (5 dagar under min senaste mens) och började göra gravtest i fredags. Alla är svagt positiva, valt 2 olika sorter på tester. För varje dag blir det starkare.. Har dock normaltidens 25-27 varje månad, ingen mens än som kommit. Har mensvärksliknande smärtor, fatta att jag är orolig. Men jag tycker dom positiva strecken är för starka för vara ?spökstreck?.. Givetvis är min mobilkamera sämst, men försökte ta bilder.

Svar på tråden Tolka positivt eller negativt graviditetstest?