• Klumpigatjejen

    Elvanse

    Hej

    Jag har gått till psykolog 3 gånger, sen jag var 19 pga jag har trott att jag har ADHD.

    Istället för att göra en utredning så gav min psykolog mig concerta efter första besöket.

    Då hon sa att det är något stort fel så hon ville hjälpa direkt.

    Jag tog dom i 2-3 dagar men kände inte så stor skillnad utan blev bara trött men jag kunde inte sova. Jag sov inte på dom dygnen så jag slutade ta dom.

    Jag åkte tillbaka till psyk när jag var 22 och fick utskrivet elvanse och tog det två dagar, det hjälpte men samma problem med att sova.

    Nu har jag gått in i en djup deprission att idag orka jag inte.

    Jag testade ta elvanse som jag har fått utskrivet då sen sist jag var där och tankarna är ju mycket bättre. Jag kan kontrollera och inte tänka på allting.

    Jag tänkte att jag ska ta dessa jag har som hon skrivit jag ska ta dom nu. Till slut måste jag ju somna.

    Men till saken, min psykolog har slutat och om jag mår bättre av detta så Vet jag inte om jag kan få hjälp? Pga att hon slutat och antagligen så vill andra göra utredning innan jag får medicin ju.

    Tycker ni jag ska ta elvansen nu tills den e slut? Ellet ska jag ringa in imorgon och prata om allt om hur jag ska fortsätta?

    Jag har svårt att komma iväg och är så impulsiv att ena dagen kan jag vara 100% säker jag vill dit. Nästa dag skitet jag i att åka dit.

    Jag kan verkligen inte styra det. Det är så jobbigt

Svar på tråden Elvanse