• redman

Vaxa pungen/kuken

I morse i duschen när jag drog med hyveln över pungen och kuken kom jag att fundera på om det går att vaxa paketet istället att raka. Antagligen skulle det behövas vaxas ner mot röven också.

Min fråga är går det?

Någon som gör det idag och kan ge några tips eller bara dela med sig av er erfarenhet.

Var hittat jag någon som kan göra det, pris? Helst någon I Stockholm men andra här är kanske intresserad av andra delar av landet.

• Svar på tråden Vaxa pungen/kuken
  • Anonym (Brassen)

Jag vaxar absolut, slipper stubb och stick. Mindre underhåll och slätare blir det. Jag köper mitt vax på Åhléns och det är ett hårdvax utan remsor. Jag gör det själv mao

• Fritz08
    Anonym (Brassen) skrev 2018-04-03 06:31:13 följande:

Jag vaxar absolut, slipper stubb och stick. Mindre underhåll och slätare blir det. Jag köper mitt vax på Åhléns och det är ett hårdvax utan remsor. Jag gör det själv mao

Gör det inte ont att riva loss håret?

Har testat med veet kräm. Det gör jag aldrig mer om.

Sved som fan efter behandlingen.
  • Anonym (Brassen)
    Fritz08 skrev 2018-04-03 09:26:41 följande:

Gör det inte ont att riva loss håret?

Har testat med veet kräm. Det gör jag aldrig mer om.

Sved som fan efter behandlingen.

Ont? Ja, ska man vara fin får man lida pin:).

Första ggn gör det ganska ont men om du underhåller det typ var tredje vecka så känns det inget speciellt. Det gör faktiskt mer ont på andra delar av kroppen.

Weetkräm kan jag tänka mig att det sved, det ska ju faktiskt lösa upp hår. Hade inte jag använt på pungen, ingen annanstans heller iofs:)
  • Anonym (Raka)

Se till att du har stånd när du rakar så blir det mindre skinnväck att skära sig på!  Skål

• Anonym (Ms)

Hej!

Detta är även något jag funderat på. Dock i Göteborg. Någon sommar tips?

Vet inte om det finns olika typer av vaxningar? Jag vill i vart fall ha bort allt, även ovanför..

• Fritz08

Intressant med wax eftersom jag har hårstrån på kuken.

Är det inte risk för hårsäcksinflamationer eller sveda?

• Anonym (Ms)

Vågar inte svara säkert men tror inte risken är större än vid rakning.

Har ni mycket problem med röda utslag och hudirritation vid rakning?

• Anonym (Ms)
    redman skrev 2018-04-04 17:11:36 följande:

Är vet-kräm en hårborttagningskräm?

Ja. Det är en hårbortagningskräm. Min upplevelse är dock att den inte är så bra.
Svar på tråden Vaxa pungen/kuken