• Hildaisabell

Träningskläder under graviditet

Hej!

Jag letar med ljus och lykta efter ett par träningstights som inte är så där sladdriga och följsamma i tyget. Vanligtvis använder jag kompressionstights från Casall, hit 2. Tycker mkt om att dom smiter åt och håller allt på plats.

Hittills har jag provat 2xu gravidtights, hasar ner så man blir som en simpa, och alldeles för mkt tyg över magen. Det borde sitta tightare och växa med magen, nu är det fladdrigt och inte alls bra. Jag hade högre förväntningar sett till att dom kostar ca 1600 kronor!

Någon som sitter på ett supertips?

Tack!

• Svar på tråden Träningskläder under graviditet
  • Iowhannah

Jag köpte ett par från mamalicious. Supersköna! De är så himla mjuka och bekväma och passformen är suverän! De kostade bara 300 kronor dessutom, vilket var ungefär vad jag var villig att ge när detta är min sista graviditet (om allt går vägen).

• Anonym (Fp)

Jag har 3 vanliga träningssajts från casall som funkar hur bra som helst, är i v 31 nu! Vet inte vad modellen heter men är dom bara lite höga med bredare mudd i midjan så funkar det perfekt:)

• tintin88

Innan graviditeten använde jag 2xU kompressionstights. Från v 14-15 gick jag över till ett par gravidtights från restless mama. Dom är helt fantastiska! Använder dom fortfarande, i vecka 34, och de sitter uppe hela passet även att magen är bra mkt större nu än den va i början.

De är normala i storleken, har storlek M i 2xU och har M i de här med. Kommer alldeles säkert använda dem även efter förlossningen då de går högt upp, är tighta men utan att sitta "hårt". Inte så bekvämt o knöla ner "gravid-pås-magen" i ett par vanliga tights i början ;)

Svar på tråden Träningskläder under graviditet