Bör barn be om veckopengen för att få den?
Jag och min man är lite oense om detta. Vi har barn på 9 och 12 och de brukar inte komma ihåg att be om veckopengen. Hur gör ni andra? Får de veckopengen automatiskt?
Jag och min man är lite oense om detta. Vi har barn på 9 och 12 och de brukar inte komma ihåg att be om veckopengen. Hur gör ni andra? Får de veckopengen automatiskt?
Brukar ni be er arbetsgivare om lön varje månad eller kommer den ändå?
Nu är inte mina barn tillräckligt gamla för veckopeng men självklart ger man deras peng även om de själva glömt det. Annars skulle iallafall jag känna att jag lurat barnen.
Vad skulle syftet vara med att inte ge om de glömmer att fråga? Är det under en viss tidsram de måste fråga för att få? Eller kan de få 3 veckors veckopeng på samma gång ifall de den tredje veckan kommer på att de glömt?
Får de dubbelt denna vecka om de glömde förra veckan?
Tack för svaren. Då är ni inne på min linje, inte min mans. Ska ta upp detta med honom igen. Jag vill ju att barnen ska lära sig hantera pengar, inte att det ska läggas fokus på att de ska komma ihåg den. Tycker inte min man är snål men att han tänker "lite" fel här.
Ger månadspeng. Varken jag eller barnet skulle komma ihåg varje vecka.