Snus och puls
Tja nu ligger det till så här att jag började snusa för 3 år sedan, alltid gillat snus och inte haft några märkbara bieffekter i vardagen, förutom att man blivit lite kall om händer och fötter ibland.
Åkte för nästan 1 år sedan på mitt livs första panikattack, vilket led till att jag slutade snusa och ändrade på mina rutiner i livet (fick panikattacken genom att jag testade röka gräs) men men nu har det gått 1 år sedan händelsen inträffade och det har varit en väldigt jobbig period att gå igenom, flertal läkar besök där jag trott att det varit något fel på mig (grov hypokondri) särklit trott att det varit fel på hjärtat, men allt har sett perfekt ut och läkarna har konstaterat panikångest. Men nu känner jag mig mycket bättre efter många om och men och har kommit in i "rutiner" när det kommer till kost träning och sömn, och ångesten är princip borta.
Så jag bestämde mig för att testa börja snusa igen, så nu kommer den stora frågan, när jag väl stoppar i prillan så får jag sky hög puls under de första 5-15 minuterna jag har den i, har i vanligt fall en vilopuls på runt 55-60 men när jag ligger och tar en snus har jag under ruset mellan 95-110, vet att snus kan höja pulsen med 10-20 slag men nu snackar vi 30-40+ slag och vad jag kan minnas var det inte såhär innan panikångesten kom, kan det nu vara det som spökar "omedvetet" eller är det något annat?