• EmmaAF

HCG värde

Hej!

Har precis plussat och jätte nervig då vi haft så många missfall och även förlorat vår son i vecka 20!

Men nu efter 2 års försök är jag gravid igen

Men då undrar jag om ni har lite koll på det här med hcg värden?!

Hade i söndags 111 och idag 348, är det en bra ökning eller är den alldeles för liten?!

Vill ju inte ha för höga tankar eftersom alla missfall får mig att falla, då är det bättre att vara lite förberedd

• Svar på tråden HCG värde
  • InaLo

Det är jättebra ökning. Ska minst fördubblas varannan till var tredje dag.

• EmmaAF

Åååh jag hoppas verkligen!! Ska ta ett nytt på torsdag igen.. Tack snälla för att ni svarade

• Dalens
    EmmaAF skrev 2018-04-03 08:59:30 följande:

Hej!

Har precis plussat och jätte nervig då vi haft så många missfall och även förlorat vår son i vecka 20!

Men nu efter 2 års försök är jag gravid igen

Men då undrar jag om ni har lite koll på det här med hcg värden?!

Hade i söndags 111 och idag 348, är det en bra ökning eller är den alldeles för liten?!

Vill ju inte ha för höga tankar eftersom alla missfall får mig att falla, då är det bättre att vara lite förberedd

Kan man kolla det själv??
  • EmmaAF

Nä det görs på sjukhus eller vårdcentral.. och eftersom vi har en jobbig historia bakom oss med allt vad som hör till graviditeter så vill dom ha koll så det går åt rätt håll

• InaLo
    Dalens skrev 2018-04-03 20:05:06 följande:

Kan man kolla det själv??

Du kan ju kolla det om du vill själv via werlabs.
  • EmmaAF

Hej igen! Igår 3 dagar efter 348 låg det på 2104 så nu hoppas vi såååå att bebis håller sig kvar

• EpicNurse
    EmmaAF skrev 2018-04-06 07:12:27 följande:

Hej igen! Igår 3 dagar efter 348 låg det på 2104 så nu hoppas vi såååå att bebis håller sig kvar

Oj! Det var snabb stegring!
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • InaLo

Ja det var en snabb stegring!

Du har inte 2 eller 3 bebisar där inne va?

Vad säger gyn om stegringen?

Vet att det ibland kan vara täcken på flera barn eller mola men behöver inte heller betyda något annat en en stark graviditet.

• EmmaAF

Oj näää det har jag inte ens tänkt på, var bara glad att det stigit

Tänk om det är två??? :-0

Svar på tråden HCG värde