• Justgotpreg

Köpa kläder till bebisen??? Våga???

Hej!

Är just nu gravid i v.13 utan några som helst komplikationer (TACK GUD!). Vi var idag inne på ett  tidigt UL och såg vår lilla bebis sprattla runt där inne. Jag blev varken fram-eller bakflyttad utan behåller samma BF som jag fick via barnmorskan (YEEEEYYYYYY) Skäms
    Nu till saken: vågar man köpa lite babyprylar redan tror ni? Är "faran" över något så att säga? Help a sister out!

• Svar på tråden Köpa kläder till bebisen??? Våga???
  • Anonym (Misse)

HELT riskfritt blur det ju aldrig, men efter vecka 12 minskar risken för misfall markant :)

Själv har jag fått missfall i vecka 13.

Jag säger kör på och njut av graviditeten, finns ingen anledning att gå och oroa sig :)

• viseversa

Man kan aldrig vara 100% säker. Inte ens i v 34 liksom. Men eftewr v 12 är ju risken för ma och mf betydligt mindre. Jag var lite i samma dilemma med nr 5. Ville ha en bugaboo och det var en rabatt på 2000:- på den vagnen jag ville ha. Den rabatten gällde bara i 2 veckor. Jag var i v 14 då. Men chansade och köpte vagnen. och det gick bra. Fick en frisk bebis att lägga i vagnen sen=)

• Anonym (Ägget)

Jag håller med, njut av graviditeten och köp dig lite grejer, man mår bara dåligt av att noja! Men var lite smart och spara kvitton och lappar på allt, både ifall du skulle vilja byta nåt/om du köpt för mycket/hittar nåt bättre eller ifall nåt skulle hända. Tänk på att inte köpa på dig för mycket smått ifall du får en stor bebis som växer ur det för snabbt! Och så kan man åka till en babybutik och börja kolla på vagnar, man får titta utan att köpa, det är jättekul! (Sen kan man ju köpa begagnat om man vill spara på miljö och pengar!)

• Anonym (Ägget)
    viseversa skrev 2018-04-03 15:44:28 följande:

Man kan aldrig vara 100% säker. Inte ens i v 34 liksom. Men eftewr v 12 är ju risken för ma och mf betydligt mindre. Jag var lite i samma dilemma med nr 5. Ville ha en bugaboo och det var en rabatt på 2000:- på den vagnen jag ville ha. Den rabatten gällde bara i 2 veckor. Jag var i v 14 då. Men chansade och köpte vagnen. och det gick bra. Fick en frisk bebis att lägga i vagnen sen=)

Jag köpte också vagn ganska tidigt för det blev rea, var nog i v 24-25 nånting. Men v 14 var modigt! :) en splitterny vagn kan man ju få tillbaka ganska mycket på om man måste sälja den också, särskilt om den är inköpt på rea!
  • Myrsine

Jag är i v 13 och har börjat handla några plagg. Det är ju svårt att låta bli :) Välj en e-handel som har exv ett års öppet köp, så kan du ju returnera ifall-ifall, tänker jag.

• gbgumman

Jag börja handla direkt till mina. Inget kunde hålla mig tillbaka.

• viseversa
    Anonym (Ägget) skrev 2018-04-03 15:53:18 följande:
    Jag köpte också vagn ganska tidigt för det blev rea, var nog i v 24-25 nånting. Men v 14 var modigt! :) en splitterny vagn kan man ju få tillbaka ganska mycket på om man måste sälja den också, särskilt om den är inköpt på rea!
    Ja det var modigt. Jag tvekade först men sen tryckte jag bara på KÖP och häll tummarna för att allt skulle gå bra. Vilket det gjorde också som tur är=)
  • viseversa
    gbgumman skrev 2018-04-03 16:31:47 följande:
    Jag börja handla direkt till mina. Inget kunde hålla mig tillbaka.
    Låter bra=)
  • Anonym (K)

Jag hade gjort det. Jag började köpa lite rätt direkt med båda de två senaste graviditeterna. Tyvärr fick jag missfall några dagar senare med ena och dagen efter med andra, men det hade givetvis hänt ändå. Det var väldigt tidigt också, precis efter jag plussade, du är ju mycket längre gången. Det är knappast så att man får missfall av att handla kläder :)

• Iowhannah

Jag tänkte lite som du men ändå köpte jag första plagget i vecka 11 tror jag.

Jag resonerade som så atr jag väntade barn, inte missfall, och om det skulle gå åt pipsvängen så räknade jag ändå med att få barn någon gång. Så inget köptes förgäves (förutom alla kläder i storlek 50 och strumpor i storlek 13/15) :)

Svar på tråden Köpa kläder till bebisen??? Våga???