• Anonym (Bokningssugen)

Hotell för familj med ungdomar?

I sommar tänkte maken, jag och barnen åka söderöver och vill ha tips på lämpliga hotell. Barnen är 11 och 14 år så dom gillar om det finns
    1) stor pool utan småbarn
    2) all inclusive
    3) aktiviteter såsom tennisbana, basketplan och liknande
    4) gärna mycket svenskar så barnen kan hitta sig nån kompis att hänga med

Vi hade tänkt oss södra Europa, men undviker Turkiet ett tag till.
    Så vilket/vilka hotell rekommenderar du? Har ex.vis tidigare varit på Family Life Baia di Conte och hotellet liksom stranden var väldigt trevliga MEN extrasängarna som skulle vara till barnen var vedervärdiga och lika bekväma som att sova på som en vanlig bänk så det vore bra om det fanns rum med fyra riktiga sängar för att slippa ta några risker.

• Svar på tråden Hotell för familj med ungdomar?
  • Anonym (X)

Jag tror att du helt enkelt får titta noga på de hotell du hittar och se vad det står om extrasängar. Tyvärr är ju de flesta extrasängar typ tältsäng. Vi har också bott på Baia de Conte, men då var vi sex personer och bodde i svit. I sviten hade alla riktiga sängar. I vår åker vi till Mitsis Blue Dome på Kos ( med Ving) och där är extrasängarna riktiga sängar.

• Anonym (Mia)

Om barnen är så stora så är det väl på tiden att ni har två rum istället för ett.

• Anonym (X)

Slog mig precis att vi varit på Family Lives Doryssa Seaside Resort (TUI) på Samos och där hade vi två dubbelrum med öppen dörr mellan rummen. Då blir det två riktiga dubbelsängar. Kan varmt rekommendera det hotellet!

• Anonym (Bokningssugen)
    Anonym (X) skrev 2018-04-03 19:52:23 följande:

Jag tror att du helt enkelt får titta noga på de hotell du hittar och se vad det står om extrasängar. Tyvärr är ju de flesta extrasängar typ tältsäng. Vi har också bott på Baia de Conte, men då var vi sex personer och bodde i svit. I sviten hade alla riktiga sängar. I vår åker vi till Mitsis Blue Dome på Kos ( med Ving) och där är extrasängarna riktiga sängar.

Kos-hotellet såg riktigt trevligt ut och verkar poppis då jag fick upp det som fullbokat.
Svar på tråden Hotell för familj med ungdomar?