• Anonym (Kaffedraken)

    Sälja kläder på Tradera, Facebook etc

    Jag har rensat lite i min garderob. Brukar lägga ut på Tradera eller Facebook-grupper. Förr fick jag alltid kläderna sålda, även sånt från HM och Lindex mm. Märkeskläder gick åt på en gång och jag fick bra bud.

    Jag har i en månads tid nu försökt sälja finfina byxor från Tiger of Sweden och ett par oanvända mammajeans från Polarn o Pyret. Men noll intresse! Förr kunde de gått för 200-300 spänn lätt, när folk budat!

    Köper inte folk begangnade kläder över nätet längre? Hur ska jag göra för att få dessa sålda? Det är ju märkeskläder, vill inte skänka bort heller, helst...


    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Svar på tråden Sälja kläder på Tradera, Facebook etc
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag undrar också över detta. Förr la jag alltid ut barnens klädpaket för 1 kr och de gick för runt 500 styck men nu har flera slutat på under 30 kr trots samma märken, mängd och skick på kläderna som tidigare. Lägger jag ut till fast men ändå ett helt okej pris (jämfört med tidigare) blir de inte sålda alls. Samma sak med mina egna kläder (också ofta lite bättre märken). Kanske är utbudet av begagnat nu för tiden för stort, helt enkelt?

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag har märkt samma sak. Jag har också märkt att det är mycket mer kläder ute nu och därför dumpas priserna. Att Sellpy mfl sätter så låga priser gör ju inte saken lättare för privatpersoner på Tradera.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det gör lite ont när man lägger ut en oanvänd märkesklänning och inte får en enda köpare, och inser att man måste skänka bort den eller slänga den. Nån krona hade man ju velat ha.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Troligen för att det säljs så himla mycket numera. Har man dessutom för höga priser så får man inget sålt. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Fia 28 skrev 2018-04-04 14:41:24 följande:
    Troligen för att det säljs så himla mycket numera. Har man dessutom för höga priser så får man inget sålt. 
    Men för höga priser? Nää... Jag fick 50 spänn för en Filippa K-klänning. Okej att det tillkommer frakt på det, men det blir ändå billigt.
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag tror att en hel del av privatförsäljningen flytta till Köp/Sälj-sidor på Facebook där man kommer undan Traderas avgifter. När potentiella köpare försvinner går priserna på Tradera ner. Synd, för jag föredrar verkligen Tradera framför Facebookgrupper.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det har ploppat upp flera second hand butiker som säljer på kommission i min stad.

    Lika billigt som på tradera att handla (och slipper frakten och budgivning) samt jättelätt att sälja. Man får bara en del av summan det säljs för men man slipper fota, skriva beskrivning, packa och posta.

  • Anonym (Kaffedraken)
    snedtak skrev 2018-04-04 19:20:30 följande:
    Jag tror att en hel del av privatförsäljningen flytta till Köp/Sälj-sidor på Facebook där man kommer undan Traderas avgifter. När potentiella köpare försvinner går priserna på Tradera ner. Synd, för jag föredrar verkligen Tradera framför Facebookgrupper.
    Ja, samma här. Jag tycker det är bökigt att både sälja och köpa på FB. Det går inte att filtrera!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
Svar på tråden Sälja kläder på Tradera, Facebook etc