• Victoria19

hur mycket tjänar ni "grundlärare och förskollärare"?

Hej!

Jag vill utbilda mig till lärare och programmet som jag förhoppningsvis blir antagen i heter " Grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i förskola och grundskola  årskurs 1-3", hur mycket tjänar man då ifall man jobbar som grundskollärare? jag kan googla upp det men är medveten om att lönen varierar.

:)

• Svar på tråden hur mycket tjänar ni "grundlärare och förskollärare"?
  • Anonym (Linda)

Det beror ganska mycket på var du bor och hur arbetsmarknaden är när du söker.
    Jag läste precis i en FB-grupp att ingångslönen i Sthlm kan vara upp mot 40', medan den i Värmland var 29'. De som jobbat länge ligger ofta lägre (!). Man måste byta kommun för att få upp sin lön...

• Anonym (Gingo)

Kan man verkligen få 40' i ingångslön? Låter lite väl tilltaget i mina öron...

• Anonym (Linda)
    Anonym (Gingo) skrev 2018-04-04 21:07:33 följande:

Kan man verkligen få 40' i ingångslön? Låter lite väl tilltaget i mina öron...

Ja, eller hur?! Särskilt när vi som jobbat länge inte kan drömma om de summorna... (om man inte flyttar till Sthlm då...) Fast det är ju jättebra att lärarlönerna över lag går upp!
  • Victoria19

jag bor i Stockholm, men tror inte att nån förskollärare/ grundlärare (årskurs 1-3) får  40 000 kr i lön :/

Svar på tråden hur mycket tjänar ni "grundlärare och förskollärare"?