• Äldre 5 Apr 18:49
    7912 visningar
    6 svar
    6
    7912

    Framfall och gravid

    skräcken av att upptäcka något som hänger ut ur underlivet när man är gravid efter 3 missfall.

    Inträffade på jobbet efter jag hjälp fler talet barn upp från en glashal gård. Och sen hjälpa en fyra åring som fastnat i en buske.( jobbar på förskola) Fostret var okey, livmodertappen var stängd så det skulle inte vara någon fara

    Har varit på gyn men där är det ingen som har svar.Någon!?som kan saken ska kontakta min barnmorska som ska kontakts mig, inget hör av sig!

    Har skrivit skade rapport i dag och blir deprimerad och ledsen.

    Har tusen frågor! Har ingen lust att jobba är arg på mitt jobb, besviken på vård och mödravården.

    Får jag missfall igen är det operation som gäller och Risken finns att jag inte kan få barn.


    Bf 9 sep
  • Svar på tråden Framfall och gravid
  • Äldre 5 Apr 19:11
    #1

    Vad är det för svar du vill ha menar du? Och vad är det du är besviken på? Man kan inte direkt åtgärda ett framfall under pågående graviditet.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 5 Apr 19:26
    #2
    EpicNurse skrev 2018-04-05 19:11:34 följande:

    Vad är det för svar du vill ha menar du? Och vad är det du är besviken på? Man kan inte direkt åtgärda ett framfall under pågående graviditet.


    För någon som inte jobbar inom vården och inget vet

    Om livmodertappen öppnas för tidigt? Finns det risker för barnet i och med detta, vad händer vid förlossning efteråt. Förstår stt det inte går att åtgärda just nu men att barnmorskan lyser i sin frånvaro efter mail från kvinnokliniken är jag ledsen på.
    Bf 9 sep
  • Äldre 5 Apr 20:24
    #3
    Mawie skrev 2018-04-05 19:26:45 följande:

    För någon som inte jobbar inom vården och inget vet

    Om livmodertappen öppnas för tidigt? Finns det risker för barnet i och med detta, vad händer vid förlossning efteråt. Förstår stt det inte går att åtgärda just nu men att barnmorskan lyser i sin frånvaro efter mail från kvinnokliniken är jag ledsen på.


    Okej, jag förstår. Hur långt gången är du?
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 5 Apr 20:32
    #4

    Jag är i v 18, varje dag är en oro och mår psykiskt dåligt


    Bf 9 sep
  • Äldre 5 Apr 22:33
    #5
    Mawie skrev 2018-04-05 20:32:14 följande:

    Jag är i v 18, varje dag är en oro och mår psykiskt dåligt


    Kan ju vara så att barnmorskan tänker ta all info efter RUL, när ni träffas nästa gång. Men det är lite märkligt att hon inte hör av sig om du uttryckt din oro...
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 6 Apr 17:51
    #6
    EpicNurse skrev 2018-04-05 22:33:50 följande:

    Kan ju vara så att barnmorskan tänker ta all info efter RUL, när ni träffas nästa gång. Men det är lite märkligt att hon inte hör av sig om du uttryckt din oro...


    Tack så mycket för svar!
    Bf 9 sep
Svar på tråden Framfall och gravid