• MochEsmamma

    Saker du alltid tar med på resa

    Är på semester och inser att det inte är första gången sängarna i dubbelsängen inte är fästa i varandra, synnerligen opraktiskt om ett barn vill sova med oss eller vid annan aktivitet i sängen. Vet att jag flera gånger tänkt att nästa gång packar jag med små spännband. Har hittills inte fått med det men dessa saker brukar alltid komma med: termos, muggar, tallrikar, bestick, klädnypor, badkläder ( vill inte missa ett bad bara för att jag inte hade med bikini ).

    Brukar även tänka att nästa gång ska jag ta med egen sänglampa och förgreningdosa till vägguttag men prioriterar ner dessa saker vid packning.

    Vad tar ni med för udda saker på resa? Är såklart olika om det är sol/stads/ skidresa...

  • Svar på tråden Saker du alltid tar med på resa
  • Frontline

    Allt man vill ha finns att köpa på plats..

    Vad jag inte glömmer är pass, och kreditkort samt mobilen..
    Resten finns att köpa..


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • EnAnonumius
    MochEsmamma skrev 2018-04-05 22:56:47 följande:
    Är på semester och inser att det inte är första gången sängarna i dubbelsängen inte är fästa i varandra, synnerligen opraktiskt om ett barn vill sova med oss eller vid annan aktivitet i sängen. Vet att jag flera gånger tänkt att nästa gång packar jag med små spännband. Har hittills inte fått med det men dessa saker brukar alltid komma med: termos, muggar, tallrikar, bestick, klädnypor, badkläder ( vill inte missa ett bad bara för att jag inte hade med bikini ).

    Brukar även tänka att nästa gång ska jag ta med egen sänglampa och förgreningdosa till vägguttag men prioriterar ner dessa saker vid packning.

    Vad tar ni med för udda saker på resa? Är såklart olika om det är sol/stads/ skidresa...
    Du är väl medveten om att det räcker med en säng vid annan aktivitet? Har du aldrig haft (vild) sex i enkelsäng?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Pentra

    Buntband, Loctite superlim, genomskinligt nagellack, guarana, grenuttag med lång sladd, rakhyvel, mini-solpanel, solcellslampor, hammare, halstabletter, anti-värktabletter, och UKF mm... ... /Pentra

  • MochEsmamma
    EnAnonumius skrev 2018-04-06 02:37:23 följande:

    Du är väl medveten om att det räcker med en säng vid annan aktivitet? Har du aldrig haft (vild) sex i enkelsäng?


    Jo det vet jag, men med min 2 metersman är det bekvämare med mer utrymme. Men du kanske har en liten nätt man/ kvinna?
  • Duckan

    Muggar, tallrikar och bestick? Det är något jag aldrig har haft med mig på semester.

    Pass, betalkort, telefon, ombyten och lite smink är väl det som alltid åker med.
    Och treo!

  • falukorv

    Jag har nog aldrig med mig några "udda" saker men efter ha blivit sjuk på en resa åker jag inte utan halstabletter!

    Hygiengrejer och ett miniapotek är prio 1, allt annat är enkelt att köpa om man skulle glömma.

  • BuoBä

    Skavsårsplåster. Och ett extra par trosor i handväskan ifall jag måste checka in resväskan.

  • EnAnonumius
    MochEsmamma skrev 2018-04-06 09:16:03 följande:
    Jo det vet jag, men med min 2 metersman är det bekvämare med mer utrymme. Men du kanske har en liten nätt man/ kvinna?
    2 meter säger ju bara något om längden. "Nätt" beskriver om man är smal/slank.
    Så en 2 meter man kan vara nätt/slank byggd i sin kropp, medan en liten man kan vara "kraftig/tjock".
    En tjock man/kvinna (oavsett längd) kan ju bli problem i en normal enkel säng ja.

    Sedan om man vill ha sex så hittar man lösningar även om madrasserna inte är fästa. Flört
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hermioney

    Kökskniv i plast

    Engångsmugg/tallrikar/bestick

    Mini router

    Duschmössa

    Kamera

    Lakan

    Sängkudde

    Strandtält

    Baddräkt

    Strandhandduk

    Badhandduk

    Kortfodral

    Sovkläder

    Hemmakläder

    Paraply

    Gummiband till håret

    Soppåse till smutstvätt

    Finkläder

    Finskor

    Hårtork

    Nyckelsnöre

    fryspåsar

    Locktång

    Tunn semesterplånbok

    påsar att shoppa i

    kikare

    Svarta sopsäckar

    Regnkläder

    Vattenkokare

    Icecoffee

    Handsprit

    Plåster

  • Fiakakan

    Ficklampa, lättviktsdunjacka, myggmedel är saker jag har kommit på att jag saknar när jag är ute och reser.

  • Tow2Mater
    Hermioney skrev 2018-04-07 01:20:01 följande:

    Kökskniv i plast

    Engångsmugg/tallrikar/bestick

    Mini router

    Duschmössa

    Kamera

    Lakan

    Sängkudde

    Strandtält

    Baddräkt

    Strandhandduk

    Badhandduk

    Kortfodral

    Sovkläder

    Hemmakläder

    Paraply

    Gummiband till håret

    Soppåse till smutstvätt

    Finkläder

    Finskor

    Hårtork

    Nyckelsnöre

    fryspåsar

    Locktång

    Tunn semesterplånbok

    påsar att shoppa i

    kikare

    Svarta sopsäckar

    Regnkläder

    Vattenkokare

    Icecoffee

    Handsprit

    Plåster


    även på en jobbresa till Sthlm...?
  • SVejsan

    Vid familje resa så brukar vi ha Passkopior för alla i familjen. (Så jag slipper lämna passen i receptionen på resmålet)
    Uppladdat på lämpligt sätt har jag recept på glasögon (vid längre resa) och ev villkoren till reseförsäkringar, ibland är det lite problem med att hitta allt på nätet och ibland behöver man det på ankomstflygplatsen då det strular (typ veta vilka regler det är på kreditkortetsreseförsäkring för förlorat bagage....
    Åker man till lite mer u-land så brukar jag ha kopior på ovanstående i handbagaget.
    Koddosa till banken. (Då mobilt bankid är ibland lite darrigt och ibland har man inte data trafik i det landet).
    Brukar se till att jag har fler än ett betalkort. Och även se till att jag inte har använt det inpå resan, eftersom man ibland har uttagsgränser per vecka.

  • No Logo

    Adapter, extrabatteri och öronproppar. Liten sjukvårdsnecessär. Myggmedel och solkräm på sommaren. Nässpray, lypsyl och alvedon under själva resan.

    Har färdiga "standard-packlistor" på mobilen för olika typer av resor, typ skidresa, solresa, fjällvandring, båtsrnester etc som jag anpassar och messar till barnen innan resa att checka av medan de packar själva. De platser vi reser till brukar inte ge möjlighet att inhandla saker man glömt, iallafall inte utan att spendera en stor portion av semestertid, så jag planerar noga.

Svar på tråden Saker du alltid tar med på resa