• gnidde

    Ont i pungen

    Jag har sedan 14 dagar ont i halva pungen. Det gör ont men är inte outhärdligt ännu iaf. Det gör ont konstant hela tiden men är inte ömt. Har besökt vårdcentral som kännt och klämt och allt verkar normalt. Tagit blodprov och urinprov som ser normala ut. Inga bakterier i urinen och ingen infektion. Ska bli kallad på ultraljudsundersökning. Är 37 år och har aldrig haft ont där alls. Känner dock inget konstigt i pungen och inte ont någon annanstans. Vad kan det vara?

  • Svar på tråden Ont i pungen
  • smillis06

    Hej!

    Vill inte skrämma upp dig men min man visade sig ha testikelcancer. Trots att blodprover och allt annat var ok. Man kunde dock känna på testikeln att det var något och man kände då att den var hårdare (inte jättestor skillnad mot den ?friska? men tillräckligt för att känna att den var annorlunda). Att det var testikelcancer visade det sig på ultraljudet...han gick runt med en tyngdkänsla och obehag mer än ont. Det kan ju vara en inflammation också om jag kommer ihåg alla våra googlingar som vi gjorde innan läkarbeskedet kom.

    Håller tummarna för att det inte är testikelcancer! Krya på dig!

Svar på tråden Ont i pungen