• Anonym (Förvånad)

41 år och gravid

Testade idag possetivt då jag gått över 3 dagar och till min stora förvåning kom de snabbt 2 streck på tidigt RFSU test eller kan de va spökstreck?

Mannen och jag har kört avbrutet samlag i flera år och statistiken säger att man har endast 4% chans och bli gravid vid 41 ????

Hjälp va gör man

• Svar på tråden 41 år och gravid
  • viseversa

Visar det pos är det pos. Ja vad du gör? Antingen behåller ni barnet eller så gör ni abort. Btw så är INTE avbrutet en säker metod för att undvika draviditet. Och så länge du har mens kan du bli gravid även fast chansen minskar med åldern.

• Anonym (Förvånad)

Nej de förstår jag med att avbruten sex inte är säkert men vi har haft så i flera år och nu när man är 41 ???? lite snopet.

• Anonym (Mamman)

Grattis! Fick själv mina sista när jag var 40 o 42 år.

• Anonym (Förvånad)

Tack eller va säger man ????????

Hur gick dina graviditeter?

Blir lite orolig faktiskt med alla risker

• Anonym (Mamman)

Det gick bra, fast fick akutsnitt med barnet som jag fick när jag var 40 o blev planerat snitt med det sista. Har efter det blivit gravid igen 2 ggr men det har slutat med missfall tyvärr .

• Anonym (Förvånad)
    Anonym (Mamman) skrev 2018-04-06 17:48:25 följande:

Det gick bra, fast fick akutsnitt med barnet som jag fick när jag var 40 o blev planerat snitt med det sista. Har efter det blivit gravid igen 2 ggr men det har slutat med missfall tyvärr .

Oj akutsnitt ..

skönt att de ändå gick bra gick du tiden ut med dom eller kom de tidigare?

Inga krämper? Känner mig redan som 75 ibland ????så man funderar ju
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Förvånad) skrev 2018-04-06 17:10:48 följande:

Testade idag POSITIVT då jag gått över 3 dagar och till min stora förvåning kom DET snabbt 2 streck på tidigt RFSU test eller kan DET VARA spökstreck?

Mannen och jag har kört avbrutet samlag i flera år och statistiken säger att man har endast 4% chans och bli gravid vid 41 ????

Shit va många stavfel för en förtiettåring

Hjälp va gör man

Finns bara två val
  • Anonym (Förvånad)

Ja så är det ??

• Anonym (Mamman)

Förvånad: Allt gick jättebra o de är nu 9 o 11 år. Vi ör jötteglada över att ha fått dem även IM vi ibland får höra av dem? vad gamla ni är? o ibland känns det så. Men vi håller oss i form o jag känner mig yngre än de flesta jämnåriga . Vill ni ha barn? Då är det bara att pass på att njuta sv erat mirakel. Du får gärna fråga på om det är något du undrar .

• Anonym (Maja)

Även fast en kvinna är över 40 år så kan hon bli gravid.Det är inte omöjligt och vill man inte bli det ska man skydda sig då ochså.

Svar på tråden 41 år och gravid