• Anonym (Majken)

Kan inte sluta tänka på honom

Jag har träffat en man som av flera skäl inte kan bli min. Men problemet är att jag inte kan koncentrera mig på annat utan bara tänker på honom hela tiden. Jag vill inte bli tillsammans med honom men älskar honom. Allt jag gör så tänker jag på honom. Jag blir galen snart! Kan inte ens plugga utan att tänka på honom, ordagrant. Vilket gör att jag inte får motivation att lämna in arbetena i tid. Någon som har tipps!?

• Svar på tråden Kan inte sluta tänka på honom
  • smulpaj01

Ojdå....får jag fråga varför det inte kan bli ni?

Som råd är det väl bara de vanliga råden man ger när någon blivit dumpad och sörjer: aktivera dig med annat (pluggandet och trevliga aktiviteter), umgås med dina vänner, sitt i soffan och lyssna på kärleksballader ät massor av glass och gråt - men detta bara EN kväll, inget att fastna i.

• Anonym (kaffetivrångstrupen)

Samma här, men jag vet av egen erfarenhet att med tiden så bleknar minnena, längtan, och det som gör ont.

• Anonym (A)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-04-07 11:28:37 följande:
    Samma här, men jag vet av egen erfarenhet att med tiden så bleknar minnena, längtan, och det som gör ont.
    Håller med
  • Anonym (Majken)

För att vi båda är gifta. Sedan är vi båda ganska säkra på att om vi blev tillsammans så skulle förhållandet inte bli så bra. Jag har aldrig känns sådan här kärlek/besatthet innan. Jag är ganska känslokall egentligen.

• Anonym (Majken)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-04-07 11:28:37 följande:

När då? Månader? År? Jobbigt!!!
  • Anonym (7år)

Jag saknar dagligen den man som inte kan bli min. Nu har det gått 7 år men drömmer fortfarande om honom av och till på nätterna och så fort något viktigt händer i mitt liv vill jag berätta för honom. Jag är oxå relativt känslokall men det har inte hjälpt i denna fråga.

I övrigt lever jag ett lyckligt liv med man & barn.

Anonym (Majken) skrev 2018-04-07 14:56:26 följande:
    När då? Månader? År? Jobbigt!!!
    Det är olika. En tjej tog det flera år för mig att komma över. Den senaste jag var förälskad i har det bara gått några mån nu, jag väntar mig att älta henne de närmaste åren Skrikandes
  • Anonym (Majken)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-04-07 15:20:28 följande:

Det är olika. En tjej tog det flera år för mig att komma över. Den senaste jag var förälskad i har det bara gått några mån nu, jag väntar mig att älta henne de närmaste åren 

Men så länge orkar jag inte. Hade du svårt att koncentrera dig på jobb och sådant med?
    Anonym (Majken) skrev 2018-04-07 15:22:14 följande:
    Men så länge orkar jag inte. Hade du svårt att koncentrera dig på jobb och sådant med?
    Nej, men hon finns i mina tankar mest hela tiden. Även om det blivit aningen lättare senaste tiden. Försöker acceptera att det inte blir vi. Finns inte mkt annat man kan göra tyvärr.
  • Anonym (Majken)
    Anonym (kaffetivrångstrupen) skrev 2018-04-07 15:28:35 följande:

Nej, men hon finns i mina tankar mest hela tiden. Även om det blivit aningen lättare senaste tiden. Försöker acceptera att det inte blir vi. Finns inte mkt annat man kan göra tyvärr.

Men va jobbigt! Jag vill bara vakna upp ur denna bubblan!
    Anonym (Majken) skrev 2018-04-07 15:37:41 följande:
    Men va jobbigt! Jag vill bara vakna upp ur denna bubblan!
    Ja, det är skit Rynkar på näsan
  • Anonym (Majken)
    Anonym (7år) skrev 2018-04-07 15:10:24 följande:

Jag saknar dagligen den man som inte kan bli min. Nu har det gått 7 år men drömmer fortfarande om honom av och till på nätterna och så fort något viktigt händer i mitt liv vill jag berätta för honom. Jag är oxå relativt känslokall men det har inte hjälpt i denna fråga.

I övrigt lever jag ett lyckligt liv med man & barn.

Men tror du att ni skulle bli så lyckliga som ni är i din fantasi om ni var tillsammans? Känner du dig lycklig med din man? 7 år alltså...
  • Valentina01

Försök att se det positiva i din man ts. Dessutom kan det vara värt att tänka över hur du hade tyckt om din man gick runt och fantiserade om en annan kvinna. Det kanske inte hjälper mycket förutom att få en spark i magen, men då vet man i alla fall.

Jag gillar ofta att kontra uttrycket "det är grönare på andra sidan gräsmattan," med - "det är grönast där man vattnar." Vilket jag anser passande här. För man styr faktiskt sina känslor. Eller man KAN det som människa, även om vi oftast tycker om att låta känslorna styra oss. Det krävs lite träning med mindset, men detta är du fullt kapabel till att lösa genom en enklare sökning på youtube. Det är ett tips i alla fall. 

Du får försöka investera tid och känslor i din nuvarande relation. Lägga ditt fokus där. Det finns ju som sagt en grund att du blev tillsammans med denna man, gör dig påmind om den orsaken. :) Lycka till 

• Anonym (Majken)
    Valentina01 skrev 2018-04-07 16:50:27 följande:

Försök att se det positiva i din man ts. Dessutom kan det vara värt att tänka över hur du hade tyckt om din man gick runt och fantiserade om en annan kvinna. Det kanske inte hjälper mycket förutom att få en spark i magen, men då vet man i alla fall.

Jag gillar ofta att kontra uttrycket "det är grönare på andra sidan gräsmattan," med - "det är grönast där man vattnar." Vilket jag anser passande här. För man styr faktiskt sina känslor. Eller man KAN det som människa, även om vi oftast tycker om att låta känslorna styra oss. Det krävs lite träning med mindset, men detta är du fullt kapabel till att lösa genom en enklare sökning på youtube. Det är ett tips i alla fall. 

Du får försöka investera tid och känslor i din nuvarande relation. Lägga ditt fokus där. Det finns ju som sagt en grund att du blev tillsammans med denna man, gör dig påmind om den orsaken. :) Lycka till 

Tack för bra ord! Nej det är ju det, är ju riktigt dåligt om den ena i ett förhållande går runt och fantiserar om någon annan. Men frågan är om jag ständigt kommer mäta känslorna till min man med mina känslor till den andra mannen. Det är ju inte rättvist det heller och jag vet att jag aldrig kommer känna samma för min man som jag gör för den andra.

Undrar är om jag kommer bli lycklig om jag skiljer mig och glömmer båda. Även om min man gjort många misstag så förtjänar ingen att va kvar i ett förhållande där ena älskar någon annan. 
  • Anonym (7år)
    Anonym (Majken) skrev 2018-04-07 16:08:03 följande:

Men tror du att ni skulle bli så lyckliga som ni är i din fantasi om ni var tillsammans? Känner du dig lycklig med din man? 7 år alltså...

Jag inbillar mig att vi inte skulle ha ett perfekt liv ihop. Sen har han mängder av fantastiska egenskaper som jag värderar högt (men saknar andra viktiga). Jag valde att avsluta med honom och satsa på en mer lämplig familjefar. Jag är lycklig idag men lever inte i det fantastiska glädjerus som jag alltid kände med den andre. Vi två hade en relation i 4-5 år innan jag med enorm hjärtesorg avslutade det
  • Anonym (Kärlek)

Är också kär i en äldre man som bara vill vara sexpartner med mig. Han vill inte binda sig och vi bor på olika delar av landet, jag i norr och han i Stockholm.

Ser väldigt mycket upp till denna man men är också osäker på vad han vill, vi har strulat till och från ett par år, och dessutom verkar han gilla att göra mig osäker, då blir sexet bättre efter lite bråk tycker han, har dock börjat förstå att det är ett spel.

Det enda som hjälper för mig är att motionera på dagen, städa huset och spela TV spel på kvällen. Jobbigast är dock på kvällen när tankarna snurrar på vad han gör. Jag vill inte heller hålla på och ringa för mycket och verka som en stalker. Har förklarat mina känslor för honom men han vill ej bli kär men han tycker om mig väldigt mycket.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Kärlek) skrev 2019-09-30 18:18:49 följande:

Är också kär i en äldre man som bara vill vara sexpartner med mig. Han vill inte binda sig och vi bor på olika delar av landet, jag i norr och han i Stockholm.

Ser väldigt mycket upp till denna man men är också osäker på vad han vill, vi har strulat till och från ett par år, och dessutom verkar han gilla att göra mig osäker, då blir sexet bättre efter lite bråk tycker han, har dock börjat förstå att det är ett spel.

Det enda som hjälper för mig är att motionera på dagen, städa huset och spela TV spel på kvällen. Jobbigast är dock på kvällen när tankarna snurrar på vad han gör. Jag vill inte heller hålla på och ringa för mycket och verka som en stalker. Har förklarat mina känslor för honom men han vill ej bli kär men han tycker om mig väldigt mycket.

Om du är den som skrivit massa trådar om en man som inte besvarar dina mess eller ringer dog m.m. Så är det verkligen dags att släppa detta och leta vidare. Han har många sexpartners och du är bara en i mängden. Men jag hoppas jag tagit fel.
Svar på tråden Kan inte sluta tänka på honom