Valentina01 skrev 2018-04-07 16:50:27 följande:
Försök att se det positiva i din man ts. Dessutom kan det vara värt att tänka över hur du hade tyckt om din man gick runt och fantiserade om en annan kvinna. Det kanske inte hjälper mycket förutom att få en spark i magen, men då vet man i alla fall.
Jag gillar ofta att kontra uttrycket "det är grönare på andra sidan gräsmattan," med - "det är grönast där man vattnar." Vilket jag anser passande här. För man styr faktiskt sina känslor. Eller man KAN det som människa, även om vi oftast tycker om att låta känslorna styra oss. Det krävs lite träning med mindset, men detta är du fullt kapabel till att lösa genom en enklare sökning på youtube. Det är ett tips i alla fall.
Du får försöka investera tid och känslor i din nuvarande relation. Lägga ditt fokus där. Det finns ju som sagt en grund att du blev tillsammans med denna man, gör dig påmind om den orsaken. :) Lycka till
Tack för bra ord! Nej det är ju det, är ju riktigt dåligt om den ena i ett förhållande går runt och fantiserar om någon annan. Men frågan är om jag ständigt kommer mäta känslorna till min man med mina känslor till den andra mannen. Det är ju inte rättvist det heller och jag vet att jag aldrig kommer känna samma för min man som jag gör för den andra.
Undrar är om jag kommer bli lycklig om jag skiljer mig och glömmer båda. Även om min man gjort många misstag så förtjänar ingen att va kvar i ett förhållande där ena älskar någon annan.