• Anonym (Singelslanten)

Singlar, hur lever ni era liv?

Inspirera en singelmänniska utan vänner hur man får livet att glöda, är inte intresserad att hitta en partner (eller sex) men jag tycker om nya människor och möten och att hitta på saker. Är det konstigt om jag vill dejta utan att bestämma vad jag vill med det?

• Svar på tråden Singlar, hur lever ni era liv?
  • Anonym (K)

Jag reser , går på teater , läser böcker.

Jag är singel för att jag vill vara singel , jag försöker inte hitta någon partner.

Inget konstigt att du vill dejta utan att bestämma vad du vill med det , men bra om du är ärlig så du inte slöser andras tid om de dejtar för att hitta någon att gifta sig med eller skaffa barn med.

• Anonym (Qwerty)

Istället för dejting så tycker jag att du ska kolla in communityt meetup. Speciellt om du bara är ute efter att träffa människor.

• Anonym (Aktivera)

Om du ska dejta så vad ärlig med sina avsikter så blir det inga problem. Man kan ju finna lång vänskap även på det sättet, men då gäller det att vara 100%igt ärlig från början.

Många som dejtar är ju trots allt ute efter förhållande eller sex..

I övrigt så beror det ju på hur du bor och vad du jobbar med. Bor du i en stad är väl möjligheterna oändliga. Tjänar du bra kan du ju resa (singelresor är toppen) eller åka på event utanför din hemort.

Jag själv bor i ett mindre samhälle så jag är ganska begränsad, men jag försöker åka på en billigare resa varje år eller dyrare vartannat år, på sommaren går jag i skogen mkt (plockar svamp) och håller på med huset.

Är du social kan du ju gå ut på krogen/puben typ närsomhelst och bara mingla med folk.

• Anonym (Herr Slipsknut)

Jag har många vänner och är med i en herrklubb. Vi spelar poker och dricker whisky och öl 1-2 ggr per månad. Delar andra intressen med andra vänner. Går gärna på dans, sportevenemang, konserter eller reser bort med mina vänner. De flesta är män mellan 30 och 55 år (jag är 46). Några är singlar, några är gifta. Ett härligt gäng på ca 50 personer. I gänget har vi 3-4 kvinnor också.

Annars försöker jag spendera tid med min dotter.
    Jobbar hårt och försöker göra karriär som jurist.

Jag har nog börjat ge upp det här med kvinnor. Ser inga direkt fördelar med att leva med en kvinna. De vill helt enkelt inte leva samma liv som jag. Vad skulle fördelarna vara? Dela på kostnaderna? Jo, men jag klarar kostnaderna själv. Regelbunden sex? Så jävla viktigt är det inte att det överväger nackdelarna.

Jag bor i Stockholm.

• Anonym (Celine)

Jag är med i kören på jobbet, tränar, är med i en matlagningsklubb och reser en del. Läser massor och gillar att gå på teater, opera och bio (gärna en matiné mitt i veckan själv!). Jobbet är lätt att hitta nya vänner men jag har fått många nya kontakter när jag har rest ensam (bästa jag nånsin testat) och börjat med nybörjarkurser för vuxna, t ex badminton, skrivarkurs, dykning, stickning, etc. Det är egentligen bara fantasin som sätter gränser. Testa att bjuda hem dina jobbkompisar på middag en kväll eller föreslå en AW.

Var tidigare ihop med en man som misshandlade mig psykiskt och begränsade mig vilket gör att jag numera tar vara så mycket mer på livet och vågar mer. Vill absolut inte vara begränsad. Många tror att man måste vara i ett par för satt t ex resa eller gå ut och äta, ska säga att jag var mer ensam och isolerad under de två åren jag var ihop med honom än jag känt mig som singel. Jag har dejtat lite, men har faktiskt inte någon vidare lust att ge upp mitt nuvarande liv. För sex finns KKs och leksaker liksom.

• Anonym (Ella)

Trivs med att vara singel och alla fördelar det ger.Dessutom är jag ganska bekväm av mig och vill ha det lugnt hemma utan att kompromissa med en partner .Jag har tid att göra vad jag vill när jag inte har barnen.Ser framemot efter en tröttsam arbetsdag komma hem och vara alldeles själv!

• Anonym (Singel)

Jag har varit singel i 6 år och tycker att livet är tråkigt utan kärlek. 
    Har inga vänner eller arbete. Är dagmatte/hundvakt för att inte vara helt ensam. Är medlem på några dejtingsidor men det har inte blivit någon träff ännu.

• Anonym (K)
    Anonym (Qwerty) skrev 2018-04-08 17:05:19 följande:

Istället för dejting så tycker jag att du ska kolla in communityt meetup. Speciellt om du bara är ute efter att träffa människor.

Problemet är att folk ofta tar för givet att man vill dejta om man är villig att umgås med någon...

Man får nästan börja med att ?nej , jag vill inte ha sex/dejta men vi får prata i alls fall ? för att människan inte ska bli sur och besviken.

Trots att det aldrig var frågan om dejtning / sex.
  • Anonym (Skånedam)
    Anonym (Herr Slipsknut) skrev 2018-04-08 17:53:23 följande:

Jag har många vänner och är med i en herrklubb. Vi spelar poker och dricker whisky och öl 1-2 ggr per månad. Delar andra intressen med andra vänner. Går gärna på dans, sportevenemang, konserter eller reser bort med mina vänner. De flesta är män mellan 30 och 55 år (jag är 46). Några är singlar, några är gifta. Ett härligt gäng på ca 50 personer. I gänget har vi 3-4 kvinnor också.

Annars försöker jag spendera tid med min dotter.

Jobbar hårt och försöker göra karriär som jurist.

Jag har nog börjat ge upp det här med kvinnor. Ser inga direkt fördelar med att leva med en kvinna. De vill helt enkelt inte leva samma liv som jag. Vad skulle fördelarna vara? Dela på kostnaderna? Jo, men jag klarar kostnaderna själv. Regelbunden sex? Så jävla viktigt är det inte att det överväger nackdelarna.

Jag bor i Stockholm.

Vad roligt inlägg!

Du och jag hade passat bra ihop!
  • Anonym (Per-Martin)

Jag runkar, runkar och runkar. Och ibland dricker jag öl.

Anonym (Skånedam) skrev 2018-04-11 22:43:04 följande:
    Vad roligt inlägg!

Du och jag hade passat bra ihop!
    Haha. Åsså sitter vi båda här och är anonyma. Attans.
    Dessutom älskar jag den skånska dialekten...mycket eftersom jag själv är från Norrbotten. Född i en snödriva. Perfekta kontraster. Kyss

Jag var på middagsdejt idag. Ingen RIKTIG riktig dejt. Vi har känt varandra i 5 år och hon är 10 år yngre än mig. Men hon är inte riktigt min typ, jag gillar inte alltför temperamentsfulla kvinnor, eftersom jag själv är en lugn norrlänning. Och jag vet att jag inte är hennes typ heller. Så det var ingen RIKTIG riktig dejt. Vi ville bara snacka skit. Hon dejtar dessutom en latinokille just nu och jag vet att hennes grej är svarta killar.

Men det roliga var att hon har en kompis som hon försöker sälja in mig på. Hon hade sålt in mig som "snygg" för sin kompis. Bara det är humor! Jag är max 4 på en skala 0-10. Vi får se vart det leder. Jag tror inte jag är riktigt redo för seriös dejting ännu ändå. Lägg in en offert i juli!!!

Men Skåne låter lattjo! 
    Anonym (Herr Slipsknut) skrev 2018-04-08 17:53:23 följande:

Jag fick mig en tankeställare idag. Någon sa till mig att:

"Livet är för kort för att leva kärlekslöst".

Huh?! Den tog. Jag har min dotter, men det är annan kärlek. 
  • Anonym (Skånedam)
    Anonym (Herr Slipsknut) skrev 2018-04-11 23:47:57 följande:

Haha. Åsså sitter vi båda här och är anonyma. Attans.

Dessutom älskar jag den skånska dialekten...mycket eftersom jag själv är från Norrbotten. Född i en snödriva. Perfekta kontraster. 

Jag var på middagsdejt idag. Ingen RIKTIG riktig dejt. Vi har känt varandra i 5 år och hon är 10 år yngre än mig. Men hon är inte riktigt min typ, jag gillar inte alltför temperamentsfulla kvinnor, eftersom jag själv är en lugn norrlänning. Och jag vet att jag inte är hennes typ heller. Så det var ingen RIKTIG riktig dejt. Vi ville bara snacka skit. Hon dejtar dessutom en latinokille just nu och jag vet att hennes grej är svarta killar.

Men det roliga var att hon har en kompis som hon försöker sälja in mig på. Hon hade sålt in mig som "snygg" för sin kompis. Bara det är humor! Jag är max 4 på en skala 0-10. Vi får se vart det leder. Jag tror inte jag är riktigt redo för seriös dejting ännu ändå. Lägg in en offert i juli!!!

Men Skåne låter lattjo! 

Låter underbart med en lugn norrlänning. Uppvuxen i en snödriva. :-* Jag har knappt sett nån snö Min barndoms snögubbar är mycket små och gjorda av is och jord när vi försökt skrapa upp den lilla snön från marken
    Anonym (Skånedam) skrev 2018-04-11 23:53:30 följande:
    Låter underbart med en lugn norrlänning. Uppvuxen i en snödriva. :-* Jag har knappt sett nån snö Min barndoms snögubbar är mycket små och gjorda av is och jord när vi försökt skrapa upp den lilla snön från marken
    Jag har knappt varit i Skåne. Kanske fyra gånger i mitt liv.

Hur som helst. Singellivet. Jag funderar på att starta en blogg om hur det är att vara singel i Stockholm och mina erfarenheter av det. Vilken plattform ska man välja?
  • Anonym (Skånedam)
    Anonym (Herr Slipsknut) skrev 2018-04-12 21:12:39 följande:

Jag har knappt varit i Skåne. Kanske fyra gånger i mitt liv.

Hur som helst. Singellivet. Jag funderar på att starta en blogg om hur det är att vara singel i Stockholm och mina erfarenheter av det. Vilken plattform ska man välja?

Vad kul!

Jag rekommenderar Blogger / Blogspot.

Du hamnar alltid i sökresultaten och har en bekväm plattform.
  • Anonym (Singelslanten)

Blev detta just en dejtingtråd? ;)

Tack alla som tipsat!

Just nu nöjer jag mig med distansvännerna jag har och vi skriver och ringer vartannat. Förutom att jag grät när jag såg ett kärlekspar korsa min väg efter en tung dag så har jag inte saknat samlivet så där värst och njuter av att ha mycket utrymme. Är i en ny stad med så tar ett tag att installera sig men en kollega vilket ses efter jobbet så jag har en sak på gång alla fall.

• Anonym (Skånedam)
    Anonym (Singelslanten) skrev 2018-04-12 23:33:03 följande:

Blev detta just en dejtingtråd? ;)

Tack alla som tipsat!

Just nu nöjer jag mig med distansvännerna jag har och vi skriver och ringer vartannat. Förutom att jag grät när jag såg ett kärlekspar korsa min väg efter en tung dag så har jag inte saknat samlivet så där värst och njuter av att ha mycket utrymme. Är i en ny stad med så tar ett tag att installera sig men en kollega vilket ses efter jobbet så jag har en sak på gång alla fall.

Jättekul!
Svar på tråden Singlar, hur lever ni era liv?