• Anonym (TS)

Problem med skator som förstör inne på altan, hur jagar man bort dom?

Hej. Vi har en öppen altan/uteplats som tyvärr invaderas av ett gäng med skator. Jag är djurvän och vill absolut inte skada fåglarna, finns det nåt sätt att få bort dom? Fungerar fågelskrämmor? Som jag förstått det så är skator intelligenta fåglar så dom kanske lär sig på en gång att en fågelskrämma inte är farlig. Hjälp behöver alla tips och råd ni har så vi kan använda altanen!

• Svar på tråden Problem med skator som förstör inne på altan, hur jagar man bort dom?
  • sextiotalist
    Anonym (TS) skrev 2018-04-09 13:42:08 följande:

Hej. Vi har en öppen altan/uteplats som tyvärr invaderas av ett gäng med skator. Jag är djurvän och vill absolut inte skada fåglarna, finns det nåt sätt att få bort dom? Fungerar fågelskrämmor? Som jag förstått det så är skator intelligenta fåglar så dom kanske lär sig på en gång att en fågelskrämma inte är farlig. Hjälp behöver alla tips och råd ni har så vi kan använda altanen!

Låna en katt eller hund. Eller köp några rovfågelstatrapper som du växlar mellan. Glöm inte att ta över reviret, var där så mycket ni kan.
    Har ni tak över altanen så kan ni försöka hänga upp remsor. En väninna hade någon form av draperi som hennes undulater inte gillade, så hon kunde ha balkongdörren öppen och fåglarna höll sig inomhus
  • Anonym (TS)
    sextiotalist skrev 2018-04-09 13:58:02 följande:

Låna en katt eller hund. Eller köp några rovfågelstatrapper som du växlar mellan. Glöm inte att ta över reviret, var där så mycket ni kan.

Har ni tak över altanen så kan ni försöka hänga upp remsor. En väninna hade någon form av draperi som hennes undulater inte gillade, så hon kunde ha balkongdörren öppen och fåglarna höll sig inomhus

Vi hade en stor hund tidigare och dom jäkla fåglarna trakasserade den stackars hunden, dom till och med drog han i svansen. Han hade fullt upp med att försöka få bort dom och jag tror skatorna tyckte det var roligt . Jäkla fåglar.
  • Anonym (TS)

Puffar upp

• Anonym (docka)

Använd en uppblåsbar knulldocka, det skrämmer nog slag på de flesta fåglar Flört

• Anonym (duff)

Det ger olycka att bli ovän med skator.

Låtsas som om de inte finns och titta de inte i ögonen, det är underjordens fåglar.

• Anonym (TS)

Hade varit trevligt med seriösa svar.

• taquine

Följer tråden och hoppas det kommer seriösa svar ts. Har samma problem hos mig, här är de på katten och jävlas samt börjar sitt kraxande vid 4-5 snåret på morgonen.

Goodness me
  • Anonym (TS)
    taquine skrev 2018-04-09 14:51:36 följande:

Följer tråden och hoppas det kommer seriösa svar ts. Har samma problem hos mig, här är de på katten och jävlas samt börjar sitt kraxande vid 4-5 snåret på morgonen.

Hoppas vi får vettiga svar på fågelproblemet, skator som jävlas är verkligen inte roligt .
  • Anonym (R)

Har ni sol på altan? Kan det fungera om man hänger upp flertal cd skivor i snören inne på altan så reflekterad solen i dom? Mammas vänner gjorde så för att skrämma bort dom från äppelträden (om det nu var skator eller andra fåglar)

Svar på tråden Problem med skator som förstör inne på altan, hur jagar man bort dom?