• Anonym (Tips)

    Min sambo vill inte ha sex med mig längre

    Jag och min sambo har vart tillsammans i ca 4 år, det tog ungefär ett halvår från att vi träffats tills han kunde ha sex med mig pga nervositet säger han själv(han fick inte upp den) efter det var sexet superbra i ca 1 år, han blev nästan aldrig nervös och allting flöt på bra.

    Efter ett år så har sexet bara blivit mindre och mindre och nu kan det dröja typ 2 månader mellan sex, och när vi väl försöker får han "prestationsångest" och blir "nervös" som han säger det själv, men kan inte riktigt tro på det eftersom vi vart tillsammans såpass länge och är såpass trygga med varandra. När vi väl lyckas ha sex så kommer han typ direkt, och då menar jag inte efter typ 5 minuter utan det håller kanske 2 min max o sen kommer han...

    Jag är verkligen ingen sexgalning då jag har extrema smärtor i mage från och till och har därför knappt någon lust, men han har liksom ännu mindre lust än mig.

    Jag har frågat honom om det är mig det är fel på, om jag gör något fel eller om jag bara är jävligt ful och oattraktiv, men han säger att det inte beror på mig alls. Har även frågat om han inte är kär i mig längre men det säger han att han är.

    Jag vill verkligen inte vara elak mot min sambo genom att skriva detta, vill inte heller sätta någon press på honom och det är därför jag skriver detta anonymt till er.

    Behöver alla råd och tips på vad jag ska göra, jag kan inte ha det såhär längre, är 19 år och tycker det är fruktansvärt tråkigt om jag ska ha sex 1 gång om året hädanefter...

  • Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex med mig längre
  • Anonym (g)

    Fråga honom om han faktiskt vill ha sex oftare eller om han är nöjd som det är, om han vill ha sex oftare så får ni försöka fixa det på något sätt. Om han inte vill det så har du två val: acceptera och stanna hos honom eller lämna honom.

    Det kan ju vara så enkelt att han inte har speciellt hög sexlust, kanske var så redan från början, men att han under det där första året då ni hade sex inte hade så mycket emot att ha det, det var nytt, det gjorde dig glad så det gjorde honom glad osv. Om den egna lusten inte finns där så slocknar så småningom det roliga. Att skylla på nervositet låter lite fånigt om det är pga det, men han kanske tycker att det vore mer illa att säga som det är, för om det är låg sexlust som är problemet så tas det ofta personligt av det andra parten. 

  • Tom Araya
    Anonym (g) skrev 2018-04-10 17:29:17 följande:

    Fråga honom om han faktiskt vill ha sex oftare eller om han är nöjd som det är, om han vill ha sex oftare så får ni försöka fixa det på något sätt. Om han inte vill det så har du två val: acceptera och stanna hos honom eller lämna honom.

    Det kan ju vara så enkelt att han inte har speciellt hög sexlust, kanske var så redan från början, men att han under det där första året då ni hade sex inte hade så mycket emot att ha det, det var nytt, det gjorde dig glad så det gjorde honom glad osv. Om den egna lusten inte finns där så slocknar så småningom det roliga. Att skylla på nervositet låter lite fånigt om det är pga det, men han kanske tycker att det vore mer illa att säga som det är, för om det är låg sexlust som är problemet så tas det ofta personligt av det andra parten. 


    Att han kommer fort kan bero på att ni har sex så sällan.

    Prata med honom om hur mycket sex han vill ha.
    Kanske vågar han inte säga att han har lust för att inte pressa dig i och med dina magproblem.
Svar på tråden Min sambo vill inte ha sex med mig längre