• Morrizzz

Vad ska jag göra?

Hej jag har varit en sån som bara sitter och spelar hela dagarna (har varit i skolan). Men nu det sista är allt bara jättetråkigt jag skolkar mer och mer föronen att jag inte orkar har knappt betyg. Går sista terminen i 9:an.

I höstas fick jag ont i huvudet dagligen som ökade till fler gånger för varje dag som gick och det visade sig att jag hade en cysta i centrum av hjärnan (ofarlig) som jag blev väldigt orolig över. Senare sa läkarna att det inte är cystan som gör att jag får huvudvärk och nu tror dem att det är migrän. Cystan vet jag inget mer om just nu är det typ i Göteborg och pratar om vad man ska göra med den.

Det känns som att jag inte är bra på ngt eller har några intressen. Vill typ bygga något eller skruva på någon bil men har inte möjligheter till.

Har sökt på nätet som dett verkar som om jag håller på att bli deprimerad eller hur man säger????

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vad ska jag göra?
  • Mom2be262

Kan du inte ringa någon verkstad och fråga om du får komma och titta och kanske testa? Säg att du funderar på att bli mekanikern men vill ha lite mer insyn först? Kanske inte får pga säkerheten men du kan väl fråga? Kanske kan någon av sina föräldrar följa med?

Prata med syo (så hette det iallafall när jag gick i skolan, den som hjälper en att komma framtill vad man ska läsa på gymnasiet) om vilka alternativ som finns? Kan du börja träna eller sporta? Vara hundvakt? Hundar skänker mycket glädje :)

• Morrizzz

Jag har pratat lite men en släkting om en krockad bil som jag kanske kan få köpa billigt och typ sälja i delar men verkar som att det inte blir så på ganska länge

• Herrman Hedning

Kan tyvärr inte ge dig mkt till stöd här. Ska försöka...

För det första; Jag brukar säga till min elvaåring att han måste vara medveten om att åldern 13-20 är skitår för nästan alla. Fråga vem som hellst. Finnar deprision man blir ful osv....Och de är på väg. Det kan inte vara roligt. Aldrig hört att någon varit lycklig i denna ålder. Så...skit i det bara.

Sen kan jag rekommendera att demontera och sätta ihop en gräsklipparmotor. Fyy faan vad kul det är.

Svar på tråden Vad ska jag göra?