• e90

    Bara sola på semestern? Eller göra annat också?

    Hej!

    Jag ska snart resa iväg på en veckas semester till en storstad där det även finns möjlighet till sol och bad! För mig är det ett perfekt resmål, jag gillar att både kunna ligga på stranden och ha det skönt, men även shopping och besök på till exempel nöjesfält inplanerat på resan. Att ligga på en strand eller vid en pool en hel vecka hade jag blivit rastlös av. Detta har fått mig att tänka på vad andra har för krav på sina resor. Jag har vänner som i stort sett aldrig skulle åka på en sådan semester jag ska åka på nu, då de helst bara vill ligga på stranden och ta det lugnt när de väl är bortresta. Andra vill absolut inte ligga på stranden utan bara ut på äventyr. 

    Vad föredrar ni? Sol och bad på semestern eller en semester fylld med aktiviteter? Eller kanske som jag, en blandning? 


    Ha en härlig onsdag Glad

  • Svar på tråden Bara sola på semestern? Eller göra annat också?
  • telly

    Jag gillar just inte att ligga på stranden (tål inte att ligga i solen, det är sandigt och svettigt).

    Men gärna i skuggan, läsa en god bok och dricka läsk. Sen hitta på nåt varannan dag. Så en blandning här med


    BF feb 2018
  • NELJ

    Jag gör också gärna en blandning. Lite avkoppling och lite aktivitet. En hel vecka med enbart sol och bad har jag gjort med barnen men skulle inte välja det som vuxensemester. Åkte till Mallorca på hösten förra året och hade då fyra dagar på en mysig liten badort och tre dagar i Palma. Det var perfekt! :)

  • sextiotalist

    Ingen solsemester för mig, jag har väldigt nära, både där jag bor och vid vårt sommarhus, underbara ständer och fina bad och jag är sällan på stranden (mer än härliga kvällspromenader och löprundor).

    Stadssemestrar gillar jag, shopping ligger långt ner på listan

  • e90
    NELJ skrev 2018-04-11 09:36:56 följande:

    Jag gör också gärna en blandning. Lite avkoppling och lite aktivitet. En hel vecka med enbart sol och bad har jag gjort med barnen men skulle inte välja det som vuxensemester. Åkte till Mallorca på hösten förra året och hade då fyra dagar på en mysig liten badort och tre dagar i Palma. Det var perfekt! :)


    Kan tänka mig, att när en själv får barn, att det kanske blir lite fler semestrar med bara sol och bad då!  Glad
  • sextiotalist
    e90 skrev 2018-04-12 10:26:29 följande:

    Kan tänka mig, att när en själv får barn, att det kanske blir lite fler semestrar med bara sol och bad då!  


    Det är nog olika, sonen har inte gillat strandhäng, men älskade London-resan.
  • Anonym (Sol och värme)

    Jag älskar att sola och bada men helst inte vid en pool utan en fin strand eller på klippor i skärgården. Jag vill inte heller ligga tillsammans med tusentals andra utan letar gärna upp en egen vik. Men jag vill inte bara göra det utan använder gärna tid till att utforska stad eller by eller göra dagsutflykter till andra delar av orten/landet. 

    Jag är nog mer av en utforskande sort men ges tid till sol och bad tas det emot med öppen famn!

    Något jag absolut inte skulle vilja göra är att åka på en veckas charter och ägna denna vecka åt att ligga vid poolen, gå runt i charter-staden, shoppa och dricka alkohol. Det skulle jag inte ens åka på om jag blev bjuden!

  • Anonym (Sol och värme)
    e90 skrev 2018-04-12 10:26:29 följande:
    Kan tänka mig, att när en själv får barn, att det kanske blir lite fler semestrar med bara sol och bad då!  Glad
    Det blir nog vad man gör det till. Mina barn väljer reguljär upptäckarresa före charter vid poolen varje dag i veckan! 
  • Aniiee

    Jag HATAR sol. Så bort med det, solsemester känns ungefär lika logiskt som att svälja en näve knappnålar.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • sobrio88
    Aniiee skrev 2018-04-21 15:50:00 följande:

    Jag HATAR sol. Så bort med det, solsemester känns ungefär lika logiskt som att svälja en näve knappnålar.


    Samma här åker hellre iväg för att upptäcka storstäder och naturområden, lever på landet så om jag mot all förmodan skulle vilja lägga mig och sola så kan jag göra det utanför dörren
  • ElizabethRob

    Beror helt på vad man är ute efter just då tycker jag. Har det varit mycket på jobbet och privat vill jag helst bara slappa på stranden, all-inclusive, bra bok och helt inget sällskap :) Men ibland är man ute efter puls och inspiration och då väljer jag storstad. Tycker det ofta är svårt att kombinera dessa då jag vill ha extremt bra puls eller extremt bra strand - oftast svårt att hitta i samma stad tycker jag. 

Svar på tråden Bara sola på semestern? Eller göra annat också?