Synsams "glasögonleasing"- erfarenheter tack?
Nån som är bekant med systemet? Berätta. Tack
Bara jäkligt dyrt! Billigare att gå till specsavers eller annan billig kedja.
Varför blir det dyrare? Nu skulle jag få 3glasögon och solglasögon för 650/mån 24månader, dvs ca 15000 på två år. Köper jag direkt får jag för 12000 2par + solbrillor. Får ju dock med leasingen byta 1par i året o gratis nya linser vb.....? Funderar....npn som har detta? Nöjda?
Specsavers är nog ändå billigare. Du får väl tänka om du verkligen behöver 3 par glasögon + ett byte per år?
Alla i min familj kör det och är nöjda! Är inne på mitt andra år. Jag har två vanliga och ett par solbrillor med styrka. Fria justeringar och rengöringsprodukter, byte av glas och/eller bågar en gång om året, synundersökning en gång om året. Allas priser är olika beroende på glas osv. Jag betalar 539 i månaden.
Jag har och är supernöjd. Har tre par glasögon för 349 kr per månad, nu var jag tidig med att teckna och har valt billiga bågar (tycker många snygga finns även i den prisklassen, ett tips är att teckna avtal i samband med rea, då är många dyra bågar mkt billigare) och de höjer inte priset på pågående avtal så antar jag är lyckligt lottad. För 5-600 per månad hade jag nog inte funderat på det...
En sak som inte var självklart och tydligt tycker jag är att när man tar nya bågar efter ett år så förlängs bindningstiden, så man är hela tiden bunden 2 år tills man slutar byta bågar.
Nej, man kanske inte behöver nya glasögon så ofta, men använder man dem varje dag och vill kunna byta lite efter humör och kläder så är detta en vardagslyx som jag gärna unnar mig!
O efter 2år? Vad händer då med betalningen?
O efter 2år? Vad händer då med betalningen?
Varför blir det dyrare? Nu skulle jag få 3glasögon och solglasögon för 650/mån 24månader, dvs ca 15000 på två år. Köper jag direkt får jag för 12000 2par + solbrillor. Får ju dock med leasingen byta 1par i året o gratis nya linser vb.....? Funderar....npn som har detta? Nöjda?
Vilken nivå på glasen får man? Billigaste eller dyraste? Lämnar man tillbaka allt när 2 år har gått? Är Synsam bra överlag och har bra glas? Jag skulle nog hellre köpa ett par och veta att dom är mina.
Jag kollade upp det noga och räknade på det och avstod av två anledningar:
1) för det billigaste priset har du ett väldigt litet urval av glasögon
2) leasingavtalet binds om varje gång du byter glasögon
Jag köpte istället 2 par glasögon + ett par solglasögon när det var kampanj på en annan affär för en totalkostnad som var betydligt mindre än vad leasingen skulle gett och har lovat mig själv att börja köpa nya glasögon oftare bara för att det är kul att ha något att byta med. Så får jag minst lika många glasögon men att jag äger dem och till en lägre totalkostnad.