• Äldre 11 Apr 21:09
    2772 visningar
    1 svar
    1
    2772

    Det här med 15 timmars när man har en nyfödd hur funkar det?

    Jag har lite funderingar. Kommer självklart ringa bildningsförvaltingen men dom har stängt pga kurs tills på måndag :)

    Jag är höggravid och beräknad till den 29/4

    Jag har en dotter som är 5år och går sista året på dagis. Hon är väldigt beroende av att vara på dagis då hon trivs extremt bra så hon går 8-13 mån-fre medans hennes bror är i skolan. Just nu är det ju inskolning inför höstterminen och jag undrar lite hur det blir nu när bebis kommer ?

    Då har jag ju egentligen bara rätt till 15 Tim sista månaden (handlar bara om 2v då vi har varannan vecka)

    I våran kommun får dom bara gå 8-11 vad jag hört. Det känns ju jätte dumt om hon ska missa inskolning på skolan osv pga det. För under dessa 2 veckor lär hon inte gå på dagis isåfall då vi har 6,5 mil fram och tillbaka

    Någon som varit i samma sits o fått nån form av dispans eller liknande ?

  • Svar på tråden Det här med 15 timmars när man har en nyfödd hur funkar det?
  • Äldre 11 Apr 21:16
    #1

    Mitt barns förskola besöker skolan tre gånger under maj. Är det barn som bara går 15 timmar får de såklart följa med om det är utanför vistelsetiden. Jobbar själv på skolan där mitt barn ska börja och har varit med om många överskolningar. Ibland kommer föräldrarna med.

Svar på tråden Det här med 15 timmars när man har en nyfödd hur funkar det?