• LevLivet

Sälja barnkläder

Har tänkt sälja lite barnkläder i varierande storlekar. Samt nån enstaka jacka. Vad är ett rimligt pris per klädesplagg? Och per jacka? Det mesta är inhandlat från kappahl genom åren. Är det enkelt bli av med barnkläder när det är begagnat också?

Mvh/

• Svar på tråden Sälja barnkläder
  • Anonym (Nja)

Jag tycker det är svårt att bli av med barnkläder så brukar mest försöka skänka. På loppis kan man få 10-20 kr för en tröja/jumper i fint skick om det inte är ngt tjusigt märke, i stl förskolebarn. Bebiskläder är hopplöst att bli av med för det finns ett sådant överskott. Inte ens hjälporganisationer har velat ta emot när jag har försökt. Bor i Göteborg om det spelar roll kanske.

• Anonym (njä)

Beror på skick också. Men räkna inte med många kronor per plagg för begagnade Kappahlkläder.

• BuoBä

Jag säger också 10-20 kr för inneplagg från Kappahl, om de är hela och rena.

Är det Newbie kan du ev få några kronor till. Finns facebook-grupper för köp/sälj av det märket.

Funktionella jackor i bra skick kan du nog få 50-100 kr för. Ytterkläderna från Kaxs brukar vara eftertraktade i alla fall.

Kläder från PoP, villervalla, maxomorra, mini rodini, Didrikson etc brukar man kunna få mer för. Kolla Tradera så får du en uppfattning.

• LevLivet

Tack för era svar. Hade tänkt mig 10-20 kr per plagg och kanske 75 för jackor. Allt är i fint skick. Men då fick jag en liten vägledning åtminstone.

Svar på tråden Sälja barnkläder