• Anonym (Dags att banta!)

Herrejävlar vad tjock magen är!

Jag är inte tjock men min mage är det. Degig och stor. Ser gravid ut i säkert 3-4 månaden och det tjocka är under naveln liksom. Hur får jag bort den fula magen?

Jag är vegetarian så det blir en del berikad pasta (protein och fullkorn) och potatis och ris. Till det grönsaker förstås och olika quornprodukter. Jag dricker en burk vanlig cola 350 ml om dagen och äter lite godis på kvällen och det kan vara 6 bitar från en 200 grams chokladkaka eller en påse Kina-puffar fördelat på 3-4 dagar. Jag äter inga mängder mat och får ofta kommentarer att folk tycker att jag äter för lite.

Mitt liv är väldigt stillasittande men jag kan simma varje dag och gå promenader eller cykla.

Jag behöver platta till magen och gå ner gissningsvis 3-4 kg.

Jag känner mig själv och vet att jag inte kommer att slita ihjäl mig för det här så hur kan jag göra det smidigt och enkelt utan att bli rabiat gällande mat och träning.

Colan borde jag ta bort direkt förstås men hur mycket ger det i vikt? Vad behöver jag göra och hur länge kan det tänkas ta att få bort magen och gå ner åtminstone en byxstorlek? Alla råd är välkomna!

• Svar på tråden Herrejävlar vad tjock magen är!
  • Anonym (Ida)

Skippa cola och choklad och kinapuffarna.

Börja dagen med selleri&morotsjuice.

Skaffa appen som mäter hur mkt vatten du ska få i dig under en dag.

Ät bättre mat, rör på dig lite mer. Finns en app som mäter antal steg du tar.

Träna framför youtube.

Skaffa en träningscykel och samtidigt se ett avsnitt av en favoritserie.

Man kan göra mycket för att det ska bli bättre. Men börja med En förändring i taget då är det enklare att ta till sig den. Annarsär det lätt att tappa fokus.

Gå med i en grupp som (träning o kost) peppar varandra på fb?

Anonym (Ida) skrev 2018-04-12 23:30:49 följande:
    Skippa cola och choklad och kinapuffarna.

Börja dagen med selleri&morotsjuice.

Skaffa appen som mäter hur mkt vatten du ska få i dig under en dag.

Ät bättre mat, rör på dig lite mer. Finns en app som mäter antal steg du tar.
    Träna framför youtube.
    Skaffa en träningscykel och samtidigt se ett avsnitt av en favoritserie.

Man kan göra mycket för att det ska bli bättre. Men börja med En förändring i taget då är det enklare att ta till sig den. Annarsär det lätt att tappa fokus.
    Gå med i en grupp som (träning o kost) peppar varandra på fb?
    Jag dricker en liter vatten redan utöver annan dryck. Cola och godis ska jag dra ner på rejält. Jag vågar påstå att jag äter bra mat redan men kanske lite för mycket potatis, pasta och ris men det är svårt att undvika som vegetarian men ska försöka äta mindre av det.

Hur kan tvåtusen personer läsa det här och bara en person ge råd? Nytt rekord tror jag.

Jag har löpband och motionscykel så jag borde bara ta mig i kragen och cykla medans jag ser på TV.

Om jag slutar med colan idag och bara äter godis 1-2 gånger i veckan hur länge tror ni det tar innan magen blir lite mindre då? Tänker se till att röra på mig lite mer också förstås.

• Anonym (*)
    Anonym (Dags att banta!) skrev 2018-04-12 20:48:02 följande:

Jag är inte tjock men min mage är det. Degig och stor. Ser gravid ut i säkert 3-4 månaden och det tjocka är under naveln liksom. Hur får jag bort den fula magen?

Jag är vegetarian så det blir en del berikad pasta (protein och fullkorn) och potatis och ris. Till det grönsaker förstås och olika quornprodukter. Jag dricker en burk vanlig cola 350 ml om dagen och äter lite godis på kvällen och det kan vara 6 bitar från en 200 grams chokladkaka eller en påse Kina-puffar fördelat på 3-4 dagar. Jag äter inga mängder mat och får ofta kommentarer att folk tycker att jag äter för lite.

Mitt liv är väldigt stillasittande men jag kan simma varje dag och gå promenader eller cykla.

Jag behöver platta till magen och gå ner gissningsvis 3-4 kg.

Jag känner mig själv och vet att jag inte kommer att slita ihjäl mig för det här så hur kan jag göra det smidigt och enkelt utan att bli rabiat gällande mat och träning.

Colan borde jag ta bort direkt förstås men hur mycket ger det i vikt? Vad behöver jag göra och hur länge kan det tänkas ta att få bort magen och gå ner åtminstone en byxstorlek? Alla råd är välkomna!

Om allt sitter på magen är det bara att gilla läget. Då har du antagligen PCO-S.
    Anonym (*) skrev 2018-04-13 18:31:56 följande:
    Om allt sitter på magen är det bara att gilla läget. Då har du antagligen PCO-S.
    Jag utreddes för PCO för 6-8 år sen och först sa dom att jag hade det och sen blev dom osäkra. Jag har ingen klar diagnos iaf. Även om det vore så att jag får stor mage pga det så måste den ju gå att göra mindre oavsett för den blir ju onekligen större hela tiden.  Frågan är bara hur jag får den mindre?
  • Anonym (*)
    Anonym (Dags att banta!) skrev 2018-04-13 18:56:24 följande:

Jag utreddes för PCO för 6-8 år sen och först sa dom att jag hade det och sen blev dom osäkra. Jag har ingen klar diagnos iaf. Även om det vore så att jag får stor mage pga det så måste den ju gå att göra mindre oavsett för den blir ju onekligen större hela tiden.  Frågan är bara hur jag får den mindre?

Om du har PCO-S har du ett visst utseende på kroppen. Har man PCO-S har man ingen midja. Kunskapen om PCO-S bland vårdpersonal i Sverige är bedrövligt låg. Så många jag fått förklara vad det är för... PCO syns bara på insidan. PCO-S syns både på insidan och utsidan.

Om du tittar på bilderna. Bild 1 har lite fett men det går att få bort.

Bilderna under har PCO-S.

Lägg märke till att bild 1 har midja men att de undre saknar midja.

Tillhör du bild 1 är det bara att slänga godiset och sätta igång.

Tillhör de de nedre får du slita hårt.

Anonym (*) skrev 2018-04-13 19:22:28 följande:
    Om du har PCO-S har du ett visst utseende på kroppen. Har man PCO-S har man ingen midja. Kunskapen om PCO-S bland vårdpersonal i Sverige är bedrövligt låg. Så många jag fått förklara vad det är för... PCO syns bara på insidan. PCO-S syns både på insidan och utsidan.
    Om du tittar på bilderna. Bild 1 har lite fett men det går att få bort.
    Bilderna under har PCO-S.
    Lägg märke till att bild 1 har midja men att de undre saknar midja.

Tillhör du bild 1 är det bara att slänga godiset och sätta igång.
    Tillhör de de nedre får du slita hårt.
    Jag har definitivt en midja fortfarande och det var en getingmidja innan jag la på mig massa fett på magen så jag ser ut som bild 1.

Förvånad över hur många läsare det är och hur få som vill hjälpa med råd.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (Dags att banta!) skrev 2018-04-13 15:11:50 följande:
    Jag dricker en liter vatten redan utöver annan dryck. Cola och godis ska jag dra ner på rejält. Jag vågar påstå att jag äter bra mat redan men kanske lite för mycket potatis, pasta och ris men det är svårt att undvika som vegetarian men ska försöka äta mindre av det.

Jag har löpband och motionscykel så jag borde bara ta mig i kragen och cykla medans jag ser på TV.
    Att äta vegetariskt är inte automatiskt nyttigt... ;)

Så det är väl kanske en ide att gå med i en grupp liknande vegetarian och träning så kan du få lite mer tips om vad du ska laga för rätter och vad att undvika.
  • Anonym (Ida)
    Anonym (*) skrev 2018-04-13 18:31:56 följande:
    Eller så har man bara den kroppstypen (päronform)
    Anonym (Ida) skrev 2018-04-13 20:52:46 följande:
    Att äta vegetariskt är inte automatiskt nyttigt... ;)

Så det är väl kanske en ide att gå med i en grupp liknande vegetarian och träning så kan du få lite mer tips om vad du ska laga för rätter och vad att undvika.
    Det har du rätt i men jag menade att jag äter vettig mat och inte pommes frites och friterad mat hela dagarna. Jag äter inte heller fikabröd eller efterrätt så ofta utan det är just colan och choklad som står för det mest onyttiga i min diet. Jag har inte fb så jag vet inte var man hittar grupper men jag får leta lite. Kan en burk cola och lite choklad förstöra så mycket tror ni?
    Anonym (Ida) skrev 2018-04-13 20:53:35 följande:
    Eller så har man bara den kroppstypen (päronform)
    När jag var slank så hade jag den "perfekta" kroppen, timglasfigur ni vet, men nu har jag päronform. Men det som gör att det ser så fult ut är nog främst den tjocka magen.

Svar på tråden Herrejävlar vad tjock magen är!