• Äldre 13 Apr 10:47
    28326 visningar
    5 svar
    5
    28326

    Ricinolja - Långa ögonfransar - Fungerar!!

    Jag måste bara berätta att användning av ricinolja på mina ögonfransar har gjort dom längre och lite tjockare. På riktigt!

    Jag är en sån person som knappt tror på nånting när det gäller mirakelkurer till det ena och det andra. Ändå fick jag lust att testa att använda ricinolja på ögonfransarna för jag hade det hemma.

    Helt otroligt. Nu efter ett par veckor ser jag stor skillnad redan. Jag har alltid haft lite kortare och inte så tjocka ögonfransar, och på så här kort tid ser jag redan skillnad. Nu har jag ingen före bild, men postar en på hur de ser ut nu.

    Jag har smort in fransarna och själva fästet på kvällarna och haft det under natten. Ricinolja är uttorkande på huden, så jag har försökt undvika att få det under ögonen.

  • Svar på tråden Ricinolja - Långa ögonfransar - Fungerar!!
  • Äldre 13 Apr 10:48
    #1
  • Anonym (casto­roil)
    Äldre 13 Apr 10:58
    #2

    Har läst massor om det och precis börjat med det själv pga  att mina ögonbryn blivit helt obefintiga och väldigt  tunna och glesa fransar. Dina ser superfina ut å bilden. Ricinolja är en av väldigt återfuktande olja som inte blockerar porerna så den kan med fördel användas i ansiktet, utspätt med en lika del tunnare olja (oliv, kokos, mandel, jojoba t ex) för bästa effekt.Används också framgångsrikt mot strechmarks och rynkig hud.

    Har även en killvän som börjat använda det och smörja in skalpen en gång i veckan för att få tillbaks håret, ska visst funka även på det.

    En fråga till dig har du fått mycket påsar under ögonen när du vaknar pga oljan?

    Jag lider nämligen av det och olja ska ju förvärra sådant. Tycker jag ser puffig ut idag och lite grusig i ögonen?

  • Äldre 13 Apr 11:06
    #3

    Jag försöker undvika att olja hamnar under ögonen. Om det hamnar under torkar jag bort det, så jag har inte märkt någon skillnad. Annars har jag också en tendens att se lite svullen ut under ögonen ibland när jag är extra trött.

    Första kvällarna kliade jag mig på ögonen, så det blev oljigt under, men det vande jag mig snabbt vid att inte göra.

    Kul med en kur som faktiskt fungerar!!!

  • Äldre 13 Apr 19:08
    #4

    Jag visste inte att det kan fungera på tunnhåriga män också. Ska tipsa sambon!

  • Äldre 19 Oct 07:11
    #5
    +1
    Miralash Ögonfransserum - http://tonzes.com/lashse.htm Har använt serumet ett antal månader och är supernöjd! Mina fransar har blivit långa, mörka, tjocka och starka.
Svar på tråden Ricinolja - Långa ögonfransar - Fungerar!!