PostNord?? Leverans!
Hej! Det är så att jag beställde whitening strips från Caliwhite onsdag den 28 Mars (från USA). Det tog 4 arbetsdagar (torsdag,fredag,måndag) för den att anlända till Sverige, så den kom alltså fram på måndag. Men sen så är det så att den var under tullbehandling i mer än en vecka (från den 2 april till den 10 april). Sen får jag en momsavgift som jag betalade den 11 april. Jag ringer sedan postnord och säger att jag betalat momsavgiften då säger någon "Det brukar ta 5 arbetsdagar för att få leveransen och då får du hämta upp den på ***** tobak". Jag väntar någon dag och ringer igen och frågar om jag istället kan hämta varan hos deras terminal. Då säger en annan "Det kan ta upp till 2 veckor att få leveransen och då får du den hemskickat". Då säger jag "Förra gången jag ringde så sa någon att jag skulle hämta upp den?". Då säger han "Först testar dom att leverera den hos dig, om det inte funkar så lämnar dom den på en upphämtningsställe".Alltså varför tar det så lång tid att få leveransen? Den har ju redan vart under tullbehandling i mer än en vecka, paketet är jävligt liten, dessutom har jag betalat momsavgiften för att få den levererad. Varför ska jag behöva vänta 2 veckor till? Vad är det dom ska göra mer? På spårningssidan står det att den är under importhantering, bör jag ej kunna hämta upp den där?