Ingen livslust kvar
Hej. Långt inlägg men ska försöka ta detta så kort som möjligt. Jag har ingen livslust kvar och har självmordstankar sedan en månad tillbaka.
Jag har en son på lite över sex månader. Pappan och jag separerade i somras pga att jag blev psykisk misshandlad dagligen utav honom. Han träffar sonen några gånger i veckan och det fungerar kanon. Mot mig är han dock än idag inte snäll, och fortsätter trycka ner mig och förklarar var o varannan dag hur dålig mamma jag är trots att jag vet att jag är bra för min son och gör precis allt för honom, han är glad, är frisk och en oerhört lugn o lycklig bebis. Jag vet att jag är bra på den fronten helt enkelt.
Men för varje dag som går kan jag inte trycka bort känslan av ensamhet, att jag är olycklig av tanken att det inte blev som jag tänkt. Nu är jag inte helt ensam då jag har sonen på heltid hemma, men generellt sätt så är jag ensam, ni förstår säkert hur jag menar. Träffar min familj o nån vän då o då. Gör annars aktiviteter med sonen dagligen (ute på promenader, café, babysim etc). Innerst inne mår jag ändå SKIT. Jag måste alltid ha något att se fram emot o när det är över frågar jag alltid mig själv ?vad är meningen med allt egentligen?. Det som klämmer mest är den konstanta ångesten över sonens pappa, vad han ska säga o komma med. Samtidigt som jag helt ärligt inte släppt honom helt heller för den delen.
Hursomhelst. Jag har återkommande tankar av att ta livet av mig nu igen. Innan jag blev gravid hade jag bestämt mig för att göra det, jag var på god väg och i sista stund så vart jag gravid. Har alltid känt att jag inte hör hemma här alls, o har länge kämpat med att ha en anledning att vara kvar och ge livet en chans. Vi skulle iallafall bli en lycklig familj och allt skulle bli bra äntligen, men jag blev ensam i stort sätt - å de gör inget ändå, för sonen ska inte växa upp i en olycklig familj och det kan egentligen inte vara bättre än vad det är idag. Varför känner jag då såhär igen? Jag är rädd för mina känslor och jag vill verkligen inte känna såhär. Jag vill ju vara kvar och se min son växa upp, men samtidigt vet jag inte hur jag ska klara att leva med denna konstanta ångest.
Snälla hjälp mig, vad ska jag göra? Jag vill inte känna såhär.