• Basbos

    Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90?

    Hej.

    Sitter och velar mellan två olika vagnar. Första barnet väntar och har inte så stor erfarenhet. Jag är mellan bugaboo fox och Emmaljunga nxt90. Vad är för och nackdelar med vagnarna. Vilken hade ni valt och varför? Åker mycket bil. Tack för hjälpen!

  • Svar på tråden Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90?
  • viseversa

    Nu har jag inte haft den emmaljunga du funderar på men jag har en bugaboo och är inte jätteimpad. Tycker den är låg i liggdelen. Sen när barnet sitter i fullt sittläge så tycker jag sittdelen är för "grund" så barnet mest "hänger" i skrevet i selen. Känns som utan sele skulle barnet gluda ur. Bytte till emmaljunga scooter och sittdelen är mycket bättre men hittar alltid något som stör mig på alla vagnar jag har. Men han sitter bättre i den. Skulle nog välja bort ergonomiska sittdelar helt.

  • Bubbel85
    viseversa skrev 2018-04-15 17:46:35 följande:

    Nu har jag inte haft den emmaljunga du funderar på men jag har en bugaboo och är inte jätteimpad. Tycker den är låg i liggdelen. Sen när barnet sitter i fullt sittläge så tycker jag sittdelen är för "grund" så barnet mest "hänger" i skrevet i selen. Känns som utan sele skulle barnet gluda ur. Bytte till emmaljunga scooter och sittdelen är mycket bättre men hittar alltid något som stör mig på alla vagnar jag har. Men han sitter bättre i den. Skulle nog välja bort ergonomiska sittdelar helt.


    Skillnaden med Fox nu sägs dock vara att liggdelen inte är så låg samt att sittdelen är ändrad för att undvika det du skriver dvs att de blir hängande i selen. Jag har beställt en Fox så det återstår att se :) har haft en Emmaljunga citycross innan, trevliga vagnar men just citycrossen tyckte jag var otymplig och väl så rejäl på nåt vis. Vet dock inte hur nxt90 är såklart.
  • viseversa
    Bubbel85 skrev 2018-04-15 18:11:41 följande:
    Skillnaden med Fox nu sägs dock vara att liggdelen inte är så låg samt att sittdelen är ändrad för att undvika det du skriver dvs att de blir hängande i selen. Jag har beställt en Fox så det återstår att se :) har haft en Emmaljunga citycross innan, trevliga vagnar men just citycrossen tyckte jag var otymplig och väl så rejäl på nåt vis. Vet dock inte hur nxt90 är såklart.
    Det låter ju jättedra. Just detta med den grunda sittdelen var det som störde mig mest. Undrade hur som kunde missa en sån viktig detalj. Det är ingen billig vagn liksom.
  • KCEG

    Står i precis samma tankar som er, vikten på bugaboo Foxx är 12,3 kg och på nxt90 och nxt90f är 9,7

    Jag vet inte alls vad jag ska välja, men gillar båda.

    På ett sätt känns det roligare att köpa Emmaljungan för att inte alla har den.

    Bugaboon har alla där jag bor mer eller mindre. Så jag skulle tycka att det var kul med en annan vagn, samt att Emmaljungan känns smidigare. Det vet jag däremot inte.

    Den nya bugaboo Fox är det inte så många som har, men ngt säger mig att kanske ändå inte välja den. Från början var jag helt säker på att jag skulle köpa en bugaboo, men har ändrat mig längs vägen. Så nu lutar det mer åt en Emmaljunga. Sedan vart jag inte imponerad av foxens nya färger, eller den plastiga känslan på detaljerna.. som sitter runt liggdelen bland annat.

    Skillnaden på fox och Buffalo är mer än det ni nämnt också djupet på liggdelen tror jag.

    Samt att foxen såg bredare ut.

    Men som sagt, känner inte alls att jag är impad över bugaboon.

  • KCEG

    Vad blev det för vagn för er?
    För oss blev det en bugaboo fox... hoppas jag blir nöjd!
    Några veckor kvar nu, sen är det dags för premiär!

  • LittleSunshine84

    Jag har en Buffalo och är jätte jätte nöjd!

    Valde mellan Emmaljunga nxt90 och bugaboo och jag tycker att det var lättast att hantera bugaboo.

  • Solmolnet

    Vi har en Emmaljunga NXT90 -18.

    Den är helt underbar! Skön att köra, smidig, nätt, liten ihopfälld, enkel att fälla ihop, ingen klumpig monstervagen med krusiduller och tjocka tyger. ÄLSKAR vår vagn, kan varmt rekommdera den! :)

  • Solmolnet

    Vi har en Emmaljunga NXT90 -18.

    Den är helt underbar! Skön att köra, smidig, nätt, liten ihopfälld, enkel att fälla ihop, ingen klumpig monstervagn med krusiduller och tjocka tyger. ÄLSKAR vår vagn, kan varmt rekommdera den! :)

  • Basbos
    KCEG skrev 2018-07-31 21:18:11 följande:

    Vad blev det för vagn för er?

    För oss blev det en bugaboo fox... hoppas jag blir nöjd!

    Några veckor kvar nu, sen är det dags för premiär!


    Sorry för sent svar. Har varit så mycket med allt att jag knappt varit inne på familjelivet. Det blev en bugaboo för oss. Men inte foxen utan donken. Har ni fått barnet än? Huur är vagnen, är ni nöjda över valet?
Svar på tråden Bugaboo Fox eller Emmaljunga nxt90?