• Gravid 2008

    Hundfoder utan kyckling

    Hej. Har en hund som är kycklingallergisk.

    Jag behöver hjälp med olika sorters mat. Jag har blivit rekomenderar ett av veterinären. Men det borde ju finnas fler mundmat än precis de som inte innehåller kyckling.

  • Svar på tråden Hundfoder utan kyckling
  • Aniiee

    Det finns massor av hundmat som inte innehåller kyckling. I princip alla som det står typ "oxe" "Lamm" "vilt" med mera. De flesta märken har till och med varianter med och utan kyckling, så kolla utbudet på märket hunden brukar få. Bara välja och vraka.


    Hunger, disease, tyranny, superstition and guacamole
  • Snacka

    Vi har gått över till Acana ranchland. Innehållet ingen fågel och vår hund mår väldigt mycket bättre. Allt kliande är borta och han fäller så mycket mindre. Dyrt men funkar helt fantastiskt för vår hund. Men hundar är ju olika. Testa er fram. Vi har bytt ett par gånger innan vi hittade rätt. Och ha koll på godiset. Nästan allt godis innehåller kyckling.

  • scaniae
    Gravid 2008 skrev 2018-04-15 18:10:10 följande:

    Hej. Har en hund som är kycklingallergisk.

    Jag behöver hjälp med olika sorters mat. Jag har blivit rekomenderar ett av veterinären. Men det borde ju finnas fler mundmat än precis de som inte innehåller kyckling.


    Laga mat själv så slipper hunden alla allergier
  • LFF

    Taste of the Wild: Sierra Mountain, Wild Southwest Canyon, Wild Pine Forest, Wild Pacific Stream Canine,

    Acana: Regional Ranchlands, Regionals Pacifica, Wild Coast, Singles Pacific Pilchard, Singles Grass-fed Lamb, Singles Yorkshire Pork.

    Affinity Advanced Sensitive Salmon & Rice

    Bara att gå in på valfri hemsida som säljer hundfoder och kika på innehållsförteckningen. Jag har bara snabbkollat på zooplus.se och hittat de ovan.

Svar på tråden Hundfoder utan kyckling