• Sarahhhh

Snälla hjälp

Behöver lite svar! Jah hade ägglossning den 31e och fick ont i brösten nån dag efter. Och jag har fortfarande jätte ont, brösten är tunga och spända och även bröstvårtorna... jag har börjat få mensvärk varje dag. Och vaknar till och med på nätterna. Men saken är att jag aldrig har en sån här mensvärk utan får alltid lite mensvärk dagen innan eller precis innan den ska komma... är det någon som känner igen detta och har varit gravid?

• Svar på tråden Snälla hjälp
  • Anonym (M)
    Sarahhhh skrev 2018-04-15 18:18:45 följande:

Behöver lite svar! Jah hade ägglossning den 31e och fick ont i brösten nån dag efter. Och jag har fortfarande jätte ont, brösten är tunga och spända och även bröstvårtorna... jag har börjat få mensvärk varje dag. Och vaknar till och med på nätterna. Men saken är att jag aldrig har en sån här mensvärk utan får alltid lite mensvärk dagen innan eller precis innan den ska komma... är det någon som känner igen detta och har varit gravid?

Jo, det är klart, är rätt vanliga graviditetssymtom. Problemet är att det också kan vara symtom på att mensen är på g, eller till och med ägglossningssymtom. Man kan också vara skengravid och känna av sådana symtom. För du kan inte känna av graviditetssymtom så tidigt som dagen efter ÄL, det är omöjligt. Men nu skulle du kunna ha graviditetssymtom möjligtvis, om du är gravid. Men absolut enda sättet att veta är som bekant att ta ett graviditetstest.
  • Sarahhhh

Nej asså jag brösten började tre dagar efter ägglossningen .. fast väldigt lite och blev mer och mer gör varje dag... och nu är dom så spända och tunga

• Anonym (M)
    Sarahhhh skrev 2018-04-15 18:24:47 följande:

Nej asså jag brösten började tre dagar efter ägglossningen .. fast väldigt lite och blev mer och mer gör varje dag... och nu är dom så spända och tunga

Det är fortfarande väldigt tidigt för att räknas som graviditetssymtom. Finns de som hävdar att de kände av direkt när de blev gravida, men det är inget som det finns någon vetenskaplig backning av. Förmodligen mest slumpen helt ärligt. 

Men som sagt, enda sättet att veta är att ta ett graviditetstest, borde visa positivt vid det här laget, när väntade du din mens? 
  • Sarahhhh

Okej tack för svar! Men jag ser även blåa ådror på brösten.... igår men får vänta nån dag till, den kan alltid vara försenad med

• Anonym (?)

Är du säker på att du hade ägglossning och inte redan var gravid?

• Sarahhhh

Ja tog ett ägglossningstest den 31e och då visade sig posivit... man kan väl inte ha de två gånger?

• Anonym (?)
    Sarahhhh skrev 2018-04-15 20:23:50 följande:

Ja tog ett ägglossningstest den 31e och då visade sig posivit... man kan väl inte ha de två gånger?

Ägglossningstest blir positiva om man är gravid så du kanske var gravid redan den 31e. Hade du något negativt ägglossningstest dagarna innan?
  • Sarahhhh

Jag tog några test innan och då var dom negativa, så tror inte jag har varit gravid innan då

• UndrandeSökare

Ta ett gravidtest så får du veta. Jag rekommenderar Clearblue digitala med veckoindikator, de är lättare att läsa av än de med otydliga streck på !

Svar på tråden Snälla hjälp